برپایی آیین اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4171997
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

برپایی آیین اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج در خراسان‌شمالی

معاون تعلیم و تربیت سپاه جوادالائمه خراسان‌شمالی از برپایی آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی جبهه مقاومت جهان اسلام و سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج خبرداد.

برپایی آیین اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج در خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام عبدالرضا قوی بنیه، معاون تعلیم و تربیت سپاه جوادالائمه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: نام نویسی در اولین دوره مسابقات قرآنی جبهه مقاومت جهان اسلام سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی از ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ۱۰ مردادماه امسال نیز به پایان رسید.

وی با اشاره به نام نویسی 16 هزار نفر در خراسان‌شمالی در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: این مسابقات در رده‌های سنی مختلف حتی کودک و نوجوان نیز برگزار شد به همین دلیل استقبال بسیار خوبی از این مهم صورت گرفت و خراسان‌شمالی در میزان ثبت نامی در سطح کشور جزء اولین استان‌ها بود.

قوی بنیه با بیان اینکه این مسابقات در بخش‌های حفظ و ترجمه کامل و یا ۵ جزء و...، ترتتیل، قرائت، معارف، مفاهیم و دعا خوانی در مجموع در 16 رشته برپا ‌شد، گفت: این مسابقه طی پنج مرحله شامل بین مساجد و پایگاه‌ها ، شهرستانی، استانی، ارزیابی کشوری و نهایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان مسابقات بین مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و مرحله شهرستانی هم برگزارشده است، یادآورشد: برپایی آیین اختتامیه مرحله شهرستانی تحت عنوان چلچراغ آیه‌ها همراه با اجرای برنامه‌های جذاب تواشیح، مولودی خوانی، شعرخوانی دوشنبه 10 مهرماه در محل میدان شهید بجنورد در دستور کار است.

قوی بنیه با بیان اینکه ، گفت: این دوره از مسابقات با هدف انس عمومی جامعه و آحاد بسیجیان با قرآن و به منظور رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌ها و نیز شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم برگزار شد

انتهای پیام
captcha