تربیت دینی و فرهنگ اسلامی ملت ایران توطئه دشمن را نقش بر آب می‌کند
کد خبر: 4171629
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تربیت دینی و فرهنگ اسلامی ملت ایران توطئه دشمن را نقش بر آب می‌کند

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمن با تمام هجمه و توطئه‌ای که دارد به میدان آمده اما مردم ایران در سایه تربیت دینی و فرهنگ ایرانی و اسلامی در همان لحظه که دشمن نقشه می‌کشد به میدان آمده و آن توطئه را نقش بر آب می‌کنند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم یادواره سه هزار و 265 سرباز شهید استان گیلان و چهل و دومین سالروز شهادت شهید امیر سرلشکر سید موسی نامجو که عصر امروز، پنجم مهرماه در مصلی بندر انزلی برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وحدت همچنین میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امروز همه ما وامدار خون سرخ شهدای عزیز، جانبازان و آزادگان گرانقدر هستیم.

وی با بیان اینکه مسیر پرتلاطمی را طی کردیم و این مسیر قدم به قدم با نور خون پاک شهدا روشن شده است، افزود: امروز که گام برمی‌داریم وقتی می‌خواهیم قدم‌هایمان را زمین بگذاریم باید نگران باشیم که قدمی که برداشتیم در راهی که مد نظر شهدا بوده، است یا نه چون اگر غیر این باشد ما دین خود به شهدا را به درستی انجام ندادیم.

امیر دریادار ایرانی با تأکید بر اینکه شهدا نرفتند و در کنار ما هستند، گفت: هر زمان در دریا در معرض خطر قرار می‌گیریم وقتی که یاد شهدا می‌کنیم احساس این است که دستی به کمک‌مان می‌آید، بنابر فرمایش مقام عظمای ولایت «دشمن احمق است و حماقتش هم در این است که تصور می‌کند شهدا را از ما می‌گیرد»، در حالی که نمی‌داند آنها همیشه در کنار ما هستند و لحظه به لحظه کنار ما نفس می‌کشند و قدم به قدم دست ما را می‌گیرند و به جلو می‌برند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمن ما خیلی ابهام دارد و در بعضی از جلسات سوال می‌کنند این کسی که شما منتظرش هستید، چه کسی است؟ یا چطور شما باور دارید شهدای شما زنده و کنار شما هستند؟  تلاش دشمن بر این است که از ما یار کم کند اما نمی‌داند شهدا تبدیل به انرژی شدند و امروز ما را هدایت و کمک می‌کنند.

امیر دریادار ایرانی تأکید کرد: امروز دشمن با تمام هجمه و توطئه‌ای که دارد به میدان آمده اما مردم در نظام مقدس ما در سایه تربیت دینی و فرهنگ ایرانی و اسلامی در همان لحظه که دشمن نقشه می‌کشد به میدان آمده و آن توطئه را نقش بر آب می‌کنند. بسیاری از شهدای گمنام داریم که واژه زیبای سرباز گمنام امام زمان(عج) به درستی برای آنها بیان شده است.

امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: در ایامی هستیم که به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده و این هفته متعلق به امروز و دیروز نیست از زمانی که امام راحل آن را بنیانگذاری کرد این وحدت نهادینه شده و همه در کنار هم زندگی می‌کنیم و برای یکدیگر خون می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امروز کسی که ادعای ابرقدرتی دارد به دزدی از کشتی‌های نفتکشی که مدافع ندارند روی آورده، تأکید کرد: ولی جرآت ندارد به کشتی‌هایی که متعلق به جمهوری اسلامی است نزدیک شوند و این نشانه افول قدرت آنهاست.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمن جرآت سینه به سینه ایستادن ندارد و از پشت خنجر می‌زند لذا باید در این مسیر بیدار باشیم و دست از تلاش برنداریم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تمبر یادبود سه هزار و 265 شهید سرباز استان گیلان رونمایی شد و از تعدادی از سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha