جشن مهمانی «امت احمد» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4171565
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

جشن مهمانی «امت احمد» در سنندج برگزار می‌شود

جشن بزرگ مهمانی «امت احمد» به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت روز جمعه، هفتم مهر از ساعت ۱۶ عصر در پیاده‌راه فردوسی سنندج برگزار می‌شود.

مهمانی امت واحده

به گزارش ایکنا از کردستان، پویا محمدی، مسئول کانون فرهنگی سروش آسمان امروز، پنجم مهر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: جشن بزرگ مهمانی «امت احمد» در روز جمعه، هفتم مهر از ساعت ۱۶ عصر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشن به مناسبت هفته وحدت در پیاده راه فردوسی برگزار می‌شود، افزود: ۱۰۰ غرفه و موکب در طول پیاده راه فردوسی در روز برگزاری جشن مهمانی امت واحده دایر خواهد شد

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی سروش آسمان با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار لقمه غذای گرمی، 100 هزار بسته‌بندی شیرینی و شکلات بین شرکت‌کنندگان در جشن از تمام شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای هر چه بهتر این جشن افزود: این جشن به همت کانون‌های فرهنگی تبلیغی، هیئات مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآن استان برگزار می شود.

محمدی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های فرهنگی - هنری این جشن به صورت مردمی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در تلاشیم این برنامه را سال‌های آتی به صورت کشوری برگزار کنیم و بتوانیم این برنامه را در تقویم کشوری به ثبت برسانیم.

سیده روشنک جعفری، نماینده نهضت پیشرفت بانوان استان کردستان در ادامه این مراسم به اعتبار تأمین شده برای این جشن اشاره کرد و گفت: این جشن به همت خیرین و مردم استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی به برپایی موکب‌های در این جشن با کمک نذورات مردمی افزود: در مسیر پیاده‌راه فردوسی سنندج مرکز شادی و بازی برای کودکان نیز راه‌اندازی شده است.

نماینده نهضت پیشرفت بانوان استان کردستان بیان کرد: در راستای رفع شبهات دینی جوانان و نوجوانان شرکت‌کننده در مراسم و آشنایی بیشتر با زندگی حضرت نبی اکرم(ص) غرفه‌هایی برای پرسش و پاسخ و سؤالات دینی در این مسیر برپا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در تلاشیم این برنامه معنوی را به طور کامل و جامع مستندسازی کنیم، افزود: برای اولین بار مراسم مولودخوانی میلاد نبی مکرم امسال امسال در سطح شهر و خارج از مساجد برگزار می‌شود که می‌تواند  وحدت و یکدلی مردم کردستان را به طور عینی به جهانیان نشان دهد.

آئینی، رئیس شورای مذهبی استان کردستان در ادامه این نشست گفت: غرفه ویژه خبرنگاران با سیستم و تجهیزات کامپیوتری برای انعکاس مناسب این مراسم در اختیار اصحاب رسانه استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سخنران ویژه در این مراسم نداریم، افزود: ایجاد وحدت و نشاط و شادی بین مردم در هفته وحدت از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

رئیس شورای مذهبی استان کردستان از پخش مستقیم این مراسم از شبکه استانی خبر داد و یاداور شد: خیابان امام خمینی سنندج برای پارکینگ ماشین‌ها در نظر گرفته شده است و همچنین مهمانان می‌توانند در روز جشن از پارکینگ سه راه نمکی به صورت رایگان استفاده کنند.

یادآور می‌شود؛ در این جشن مهمانی از جمله علیرضا افتخاری، سیدجواد هاشمی، حامد سلطانی، احسان مهدی، خانم آل ایوب(خاله نرگس) و عروسک پنگول، احسان یاسین، پیام عزیزی، فرید رحیمی، کاظم نوربخش (بازیگر سریال نون خ)، گروه‌های دف‌نوازی، سیدمحمدرضا نوشه‌ور و گروه شعبده بازی حضور دارند.

انتهای پیام
captcha