جهاد تبیین بزرگترین عامل مقابله با دشمنان است
کد خبر: 4170844
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
سردار جباری:

جهاد تبیین بزرگترین عامل مقابله با دشمنان است

مشاوره فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد تبیین را بزرگترین ترس دشمنان  دانست و بر ضرورت نقش‌آفرینی نخبگان در این عرصه تأکید کرد.

سردار ابراهیم جباری، مشاوره فرمانده‌کل سپاهبه گزارش ایکنا از فارس، سردار ابراهیم جباری، مشاوره فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 2 مهرماه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع امنیت شیراز با بیان اینکه دیپلماسی همسایه محور ایران، اندیشکده‌های آمریکایی را نگران کرده است، تاکید کرد: جهاد تبیین بزرگ‌ترین ترس دشمنان است برای همین باید آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی مدنظر همگان به خصوص نخبگان باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نوع جنگ، ادراکی و شناختی است که با ادراک و فهم انسان‌ها کار دارد و در ذهن انسان‌ها تغییر ایجاد می‌کند، گفت: قله جنگ ترکیبی جنگ نرم و بازی با قلب و روح و ذهن جوانان است، از این‌رو هویت‌زدایی برنامه‌ای است که در اندیشکده‌های آمریکایی برای مقابله با ایران اسلامی نوشته شده است و در موضوع هویت‌زدایی نخستین مورد شبهه‌سازی به صورت فراوان است تا خودشان پاسخ‌دهی ناقص داشته باشند و مردم ایران دچار سردرگمی شوند.

جباری، نقشه‌های دشمنان انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان مطرح می‌کنند که اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را از پای در بیاوریم باید آنقدر مسائل مختلف درست کنیم تا سردرگمی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دومین مرحله جنگ ادراکی، تردید در افکار عمومی و مردم است تا امید به آینده و اعتماد را در اذهان عمومی مردم تخریب کنند، گسست بین مردم و حاکمیت و جوانان را سومین راهبرد جنگ ادراکی برشمرد و گفت: دشمنان مرتب در قلب مردم ایران نسبت به نظام نفرت تولید می‌کنند تا نافرمانی ایجاد شود و به سمت تقابل بروند و در نهایت درگیری اجتماعی و سیاسی صورت گیرد از این‌رو در درگیری‌های سال گذشته شاهد حضور جوانان بودیم همچنین ایجاد بی‌تفاوتی در توده مردم و ترس در دل نخبگان از دیگر برنامه دشمنان است.

ضرورت نقش‌آفرینی نخبگان

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب یک تنه مقابل ظلم و استکبار ایستاده است، بر حضور موثر و نقش‌آفرینی نخبگان تاکید کرد و گفت: هویت‌سازی و خلق هویت جدید با استفاده از توسعه زیرساخت ارتباطات فضای مجازی و اینترنت برای تبلیغ سبک زندگی و اصالت دادن به فحشا و بی عفتی از دیگر نقشه دشمنان برای مردم ایران به خصوص جوانان است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح پشت پرده فتنه‌ها پرداخت و گفت: پشت صحنه فتنه سال قبل در کشور با هدایت بیگانگان رخ داد و در ظاهر موضوع بر سر فوت یک دختر بود اما اتفاقاتی رقم خورد. در سال گذشته جنگ جهانی بر علیه انقلاب اسلامی در سطح راهبردی شکل گرفت که همه قدرت‌های عالم به میدان آمدند تا براندازی علیه نظام جمهوری اسلامی کنند.

جباری اضافه کرد: بایدن رئیس جمهور آمریکا با روی کار آمدن خود گفت که در دهه سرنوشت‌ساز قرار داریم و باید تکلیف را با منطقه معلوم کنیم از این‌رو اندیشکده‌های آمریکایی به او دیکته کردند که منظور از این دهه مورد نظر ما از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ است و باید ببینیم آمریکا می‌تواند قدرت برتر عالم باشد یا خیر برای همین از طریق مکیدن خون کشور‌های منطقه در حال تأمین منافع است.

وی بیان کرد: اندیشکده‌های آمریکایی گفتند اگر بتوانیم دست به اقدامات جدی و اساسی بزنیم باید شروع آن از خاورمیانه باشد لذا امروز چند چالش پیش‌رو داریم که قدرت‌های تجدید نظر طلب مانند کره و قدرت‌های سرکش مانند جمهوری اسلامی و قدرت‌های فرا ملی عامل موفقیت ایران هستند از این‌رو باید شکاف بین متحدان ایران را ایجاد کنیم.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اندیشکده های آمریکایی، واگرایی کل اتحادیه اروپا از آمریکا مطرح می شود، تاکید کرد: آمریکایی ها می گویند حکمرانی ما در دنیا دچار ترازا شده و در این ۱۰ سال مشکل خود را برای مانند به عنوان ابر قدرت حل کنیم.

فرمانده سابق سپاه ولی امر ادامه داد: اندیشکده‌ها مطرح می‌کنند که بازگشت به قدرت گذشته توسط آمریکا ممکن نیست چراکه هژمونی منطقه دست ایران و اقتصاد دست چین است بنابراین در یک محور با ایران نمی‌توانیم عمل کنیم و باید با ایران به صورت جنگ ترکیبی برخورد کنیم که این نوع جنگ در عرصه نظامی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و … است.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور درباره حماسه عظیم اربعین اظهاراتی داشتند که باعث تعجب انسان می‌شود چراکه کسانی با ادعای فهم، شعور و شناخت تاریخ اما تهی از بصیرت و درک هستند.

انتقاد از تخریب حماسه اربعین  

وی افزود: ۲۲ میلیون عاشق و شیدای اهل بیت(ع) در حرکت می‌کنند و بسترساز ظهور می‌شوند اما این حرکت عظیم توسط سلبریتی‌ها مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد.

جباری با اشاره به دستآوردهای جبهه‌های مقاومت، تصریح کرد: قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی، با رهبر معظم انقلاب در منزل خانواده شهدا حضور پیدا کردیم که پس از تجلیل ایشان فرمودند که هرچه داریم از این شهداست.

مشاور فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خاطره‌ای نقل کردند و به همسر شهید و مادر شهید فرمودند که حاج قاسم ما در مباحث دفاع از حرم و مبارزه با داعش لشکری را تشکیل دادند و سردار سلیمانی این لشکر را در عراق فرماندهی می‌کردند و در سازماندهی‌ها یکی از فرماندهان لشکر صدام در جنگ تحمیلی‌ علیه ایران نیز حضور داشت.

وی با بیان اینکه اعضای لشکر بدر دفاع مقدس اکنون مؤسسان حشد الشعبی هستند، تاکید کرد: بیش از یک میلیون نفر از مردم عراق شیعه و مسلمان هستند اما در زندان‌ها توسط حزب بعث عراق قطعه قطعه شدند. همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند که ببینید اکنون چه تحول عظیمی رخ داده است و امروز حاج قاسم با مبارزه با داعش وارد میدان می‌شود و فرمانده دیروز عراقی در دفاع مقدس تحت فرماندهی حاج قاسم مبارزه می‌کند.

انتهای پیام
captcha