رویکرد تربیتی و آموزشی دفاع مقدس برای دانش‌آموزان تبیین شود
کد خبر: 4170750
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

رویکرد تربیتی و آموزشی دفاع مقدس برای دانش‌آموزان تبیین شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: این همزمانی و تقارن امری مبارکی است چرا که رویکرد تربیتی و آموزشی جنگ و بیان آموزه‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان و دانشجویان ثمرات و برکات ارزشمندی دارد.

سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، یکم مهر در جمع رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: این تقارن، رشد فضای فضائل اخلاقی و کمالات انسانی را در بر دارد.

وی افزود: این همزمانی و تقارن امری مبارکی است چرا که رویکرد تربیتی و آموزشی جنگ و بیان آموزه‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان و دانشجویان ثمرات و برکات ارزشمندی دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تقارن دفاع مقدس با بهار علم و دانش زمینه‌ساز حفظ تاریخ معنوی دفاع مقدس است چراکه جنگ ما تنها در بُعد نظامی نبود بلکه سرشار از معنویت و ارزش‌های والای انسانی و غیرت و تلاش مردان و زنانی بود که با وجود تمام کمبودها، کاستی‌ها و دشواری‌های آن و ضعف بنیه نظامی و هجمه سنگین نظام سلطه با سلاح ایمان به پیروزی رسیدند.

وی ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی است تا دو مقوله آموزش و پرورش را با هم همساز کرده تا در سایه این نگرش مردان و زنانی رشد کرده که آینده جامعه را به نحو مطلوبی اداره کنند.

حجت‌الاسلام سادات در ادامه گفت: همه ما باید تلاش کنیم فرزندانمان با تکیه بر ایدئولوژی اسلام و مکتب انسان‌ساز قرآن و عترت، شاکله تمدنی خود را بنا نهاده و جامعه خود را به سرمنزل مقصود هدایت کنند.

وی اظهار کرد: سال‌های اخیر در سایه غفلت برخی مسئولان و تحت تاثیر برخی عناصر نفوذی و گسترش پیام رسان‌های خارجی و فضای مجازی تحت تأثیر گسترش کرونا، مفاهیم مقدس جهاد، ایثار، شهادت و معرفی الگوهای دفاع مقدس و مدافعان حرم مورد بی‌اعتنایی قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود:: در این سال‌ها اسناد آموزشی غرب نظیر سند ۲۰۳۰ و موارد مشابه‌ آن به نگرش غالب در سیستم آموزشی ما تبدیل شد و ضربه‌های سنگینی بر پیکره آموزش و پرورش و هویت جامعه ما به ویژه نسل نوجوان وارد شد که باید تلاش کنیم هوشیارتر از همیشه بوده و دانش‌آموزان را نسبت به این امر آگاه کنیم.

وی در پایان یادآور شد: جوانان و نوجوانان را از توجه به نظام آموزشی غربی دور کرده و اجازه ندهیم روح انسانی آنان، فدای الگوهای آموزشی نظام‌های‌ سکولاریستی با مبانی نظری اومانیسم، لیبرالیسم و پوزیتیویسم شود.

انتهای پیام
captcha