رئیس جهاددانشگاهی قم معارفه شد + عکس
کد خبر: 4170718
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

رئیس جهاددانشگاهی قم معارفه شد + عکس

رئیس جدید جهاددانشگاهی قم امروز طی جلسه‌ای با حضور مدیر کل امور واحد‌های جهاددانشگاهی و و مدیر کل امور مجلس جهاددانشگاهی معارفه شد.

رئیس جهاددانشگاهی قم معارفه شدبه گزارش ایکنا از قم، مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید جهاد دانشگاهی قم، با حضور اسد رازانی، مدیر کل امور واحد‌های جهاددانشگاهی و محمدامین صالحی‌نژاد مدیر کل امور مجلس جهاددانشگاهی، محمد حیدری، رییس سابق جهاددانشگاهی واحد قم و حامد حیاتی، رییس جدید جهاددانشگاهی قم و علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم، محمد رستمی، معاون آموزشی و لیلا ناصرپور، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی و جمعی از مدیران و کارکنان واحد قم امروز یکم مهرماه در دفتر واحد قم برگزار شد.

تأکید بر معرفی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی قم

اسد رازانی، مدیر کل امور واحد‌های جهاددانشگاهی ضمن تشکر از زحمات چندین ساله دکتر حیدری، رئیس سابق جهاددانشگاهی قم د راستای پیشرفت این واحد، گفت: جهاددانشگاهی با همکاری و همراهی اعضا شبکه سراسری در کشور ایجاد کرده و موفقیت‌های زیادی در مسیر توسعه کشور رقم زده است.

وی ادامه داد: واحد استان قم در ناباروری و سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی فعال است و جهاددانشگاهی قم باید و ظرفیت‌های خود را بیشتر در سطح شکور و استان معرفی کند.

اسد رازانی، مدیر کل امور واحد‌های جهاددانشگاهی

مدیر کل امور واحد‌های جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی مرکز واحد‌هایی را موفق می‌داند که در تمام ابعاد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پیشرفت کند مخصوصا فعالیت‌های فرهنگی، جهاددانشگاهی قن فعالیت‌های فرهنگی خود را باید در بدنه دانشگاه گسترش دهد و در این راستا گام‌های مطلوبی برداشته است.

 ایجاد شبکه‌های دانشجویی و ارتباط مستمر با دانشجویان در جهاددانشگاهی قم

محمدحیدری، رئیس سابق جهاددانشگاهی قم ضمن آرزوی موفقیت برای رییس جدید جهاددانشگاهی قم، اظهار کرد: جهاددانشگاهی قم پیشینه ۱۶ساله دارد و مرحوم کاظمی آشتیانی در جهاددانشگاهی واحد قم تلاش می‌کنند که شعبه‌ای را به اسم درمان ناباروری ایجاد کنند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی یک زیرساخت فرهنگی علمی در منظومه گفتمانی انقلاب اسلامی است و با رویکرد تحقق بخشی اهداف عالیه انقلاب در نهاد دانشگاه و آموزش عالی متولد شده است.

رییس سابق جهاددانشگاهی قم افزود: در واحد قم ۱۱۷ نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۲۹ نفر نیروی پاره وقت قراردادی و حق التحریر هستند که ۵۱ نفر آقا و ۷۶ نفر خانم مشغول به کار هستند.

حیدری بیان کرد: ۵۹ نفر در معاونت پژوهشی مشغول به کار هستند، ۱۱ نفر در معاونت پشتیبانی، در معاونت آموزشی ۲۱ نفر،در معاونت فرهنگی ۱۶ نفر و در حوزه ریاست ۳ نفر مشغول به کار هستند؛ جهاددانشگاهی قم در رفاه کارکنان خود همواره تلاش کرده تا از نظر رفاهی در آسایش بیشتری باشند.

محمدحیدری، رئیس سابق جهاددانشگاهی قم

رییس سابق جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری واحد قم و خدمت به زوجین نابارور، ادامه داد: افرادی که در تأمین هزینه درمان دچار مشکلات هستند، جهت اخذ تسهیلات به خیرین و یا بانک های طرف قرارداد جهت دریافت وام‌های بدون سود معرفی می شوند.

وی به زمینه‌های همکاری با سایر مراکز علمی کشور از جمله انجام طرح‌های پژوهشی پایه، کاربردی و درمانی در زمینه فناوری‌های نوین زیستی و «تولید مثل و سرطان»، پیگیری انجام طرح‌های پژوهشی تا پایان مرحله نهایی، بررسی و شناسایی و کمک به رفع نیازهای پژوهشی بخش‌های تشخیصی و درمانی در زمینه فناوری‌های نوین اشاره کرد.

حیدری با اشاره به فعالیت‌های سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان قم(ستفا)، تصریح کرد:  در این مرکز برای جوانانی که ایده دارند اشتغال آفرینی می‌شود و با بازار متصل شده و ایده خود را به محصول یا خدمات تبدیل کنند. مشاغل خانگی و خرد به همت حهاددانشگاهی قم ایجاد شده است.

رئیس سابق جهاددانشگاهی قم اضافه کرد: معاونت آموزشی واحد قم نیز با آموزش‌های تخصصی و عمومی مشغول به فعالیت است و فراگیرانی را جذب و در این راستا درآمد‌های مطلوبی داشته است.

وی بیان کرد: مرکز «مهرا» جهاددانشگاهی قم تمام نیاز‌های فرهنگی و هنری معاونت‌ها را به صورت مستند و تیزر انجام داده است،  تولید محتواهای ویدئویی برای تبلیغات دوره‌های مراکز آموزشی، همکاری پیوسته با دانشگاه‌ها و رسانه‌های مرتبط در جهت انتشار تبلیغات دوره‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

حیدری گفت: دفاتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شعبه قم در دانشگاه‌ پردیس فارابی، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه قم مستقر هستند. فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و همواره به دنبال جذب دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه‌های گسترده دانشجویی همواره از اهداف ما بوده است، گفت: در همین راستا هسته‌های دانشجویی به عنوان حلقه‌های متفکر و شورای سازمان دانشجویان در هر دانشگاه ما را در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف از جمله برگزاری برنامه‌های فرهنگی و علمی در دانشگاه‌ها همیاری و راهنمایی می‌کنند.

رییس سابق جهاددانشگاهی قم افزود: در تمامی کارگروه‌های اداری و علمی استان عضو هستیم و ارتباط با مدیران استان سبب درآمدزایی و عقد پروژ‌ه‌هایی با مجری‌گری جهاددانشگاهی می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه مرکز زبان جهاددانشگاهی قم نسبت به  ارائه خدمات آموزشی در این مرکز کمترین نرخ هزینه بابت شهریه از فراگیران در استان دریافت می شود که همین مورد و محیط امن این مجموعه سبب شده تا این مرکز یکی از محبوب‌ترین مراکز زبان آموزی در استان قم باشد. 

وی گفت: نرم افزار مرکز درمان ناباروری را خود جهاددانشگاهی انجام داده است و این نرم‌افزار جز نرم افزار‌های بی نظیری است که تمام امور مربوط به بیماران قابل پیگیری و ردیابی است.

رئیس سابق جهاددانشگاهی قم گفت: مدیران باید نقد پذیر باشند و خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی ایسنا و ایکنا تلاش کردند چشم و گوش مردم باشند و در راستای دیدن شدن مشکلات مردم تلاش کنند.

حیدری اضافه کرد: جهاد قم مجوز مرکز ملی مهارت را برای اولین بار در شکور رفته و آموزش عمومی امداد پزشکی و دوره‌های تخصصی علوم پزشکی به‌خصوص دوره‌های ویژه پزشکان، دندانپزشکان و دانشجویان این رشته‌ها را برگزار می‌کند.

رییس سابق جهاددانشگاهی قم گفت: واحد قم تمام تلاش خود را کرده که در زمینه فرهنگی تمام توان خود را به کار گرفته چرا که اقدامات فرهنگی زیربنای جهاددانشگاهی است و یکی از اولویت‌های اصلی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قم، پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی سطح استان است.

در ادامه حامد حیاتی، رییس جدید جهاددانشگاهی قم بیان کرد: بنده نیز خرسندم که در جمع همکاران جهادی هستم و امیدوارم کنار همدیگر با همدلی و همکاری، در راستای اعتلای ایران و جهاددانشگاهی قم در استان گام برداریم و قطعا در این مسیر با عنایت خداوند و امام زمان(عج) موفق خواهیم شد.

یادآور می‌شود، پس از این جلسه رییس جدید جهاددانشگاهی قم از مرک درمان ناباروری، معاونت‌ها و مراکز جهاددانشگاهی قم بازدید کرد.

خبرنگار علی حسینی
انتهای پیام
captcha