نخستین روز مهر به‌نام «مهر مهدوی» در خراسان‌رضوی نام گرفت
کد خبر: 4170679
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

نخستین روز مهر به‌نام «مهر مهدوی» در خراسان‌رضوی نام گرفت

سیدامیر شوشتری گفت: اولین روز مهر در استان را «مهر مهدوی» نام نهادیم تا سال تحصیلی را در جوار مرقد امام رضا(ع) به نام فرزند دلبندشان که همه ما برای سربازی این امام همام آماده می‌شویم، آغاز کنیم.

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، امروز، اول مهرماه، در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در هنرستان فاطمه الزهرا(س) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اولین روز مهر در استان را «مهر مهدوی» نام نهادیم تا سال تحصیلی را در جوار مرقد امام رضا(ع) به نام فرزند دلبندشان که همه ما برای سربازی این امام همام آماده می‌شویم، آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی به نام شهدا و ایثار و شهادت مزین است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت تعلیم و تربیت تأکید دارند و هنرستان‌ها از مهمترین اهداف برنامه تعلیم و تربیت هستند و افتخار می‌کنیم بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها بعد از تحصیل شاغل می‌شوند و هدف‌گذاری وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سطح هنرستان‌ها در توسعه متوازن رشته‌ها بعد از هدایت تحصیلی بسیار زیاد بوده و نظام به دنبال توسعه هنرستان‌ها است.

شوشتری با بیان اینکه معمولاً وقتی به تاریخ هر کشوری نگاه می‌کنند آن را با استقلال آن کشور می‌شناسند، گفت: استقلال هر کشور توانمندی، بزرگی، ارزش و قدر ملت و مردم را می‌رساند و در حال حاضر استعمار جدید استعمار بر فکرها و قلب‌ها است و اگر در درون خودمان یافتیم که کشوری غیر از کشور خودمان برایمان محبوب است، مستقل نیستیم. مستقل کسی است که خودش تصمیم بگیرد و فرهنگ خود را غالب کند. جنگ، جنگ فرهنگ‌ها است و شما دانش‌آموزان در راه مسلط کردن فرهنگ ایران و اسلام بر تمام جهان قدم‌ها ‌و گام‌ها را شروع کردید و ادامه خواهید داد.

انتهای پیام
captcha