کمک ۵۰۰ میلیاردی خیران برای تکمیل زیرساخت‌های آموزشی
کد خبر: 4170674
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد

کمک ۵۰۰ میلیاردی خیران برای تکمیل زیرساخت‌های آموزشی

سیدمحمد حسینی با بیان اینکه در این دولت ۳۲۵۹ کلاس جدید و در یک سال اخیر ۱۱۰۰ کلاس جدید با کمک خیران و حمایت آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با کمک ۵۰۰ میلیاردی خیران، بخش دیگری از زیرساخت‌های آموزشی نیز تکمیل خواهد شد. 

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، امروز ۱ مهرماه، در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در هنرستان فاطمه الزهرا(س) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شده است. این حقیقت را در دوران انقلاب و دفاع مقدس شاهد بودیم که معلمان و دانش‌آموزان با دم گرم‌شان، روانه جبهه‌های جنگ می‌شدند و از تمامیت ارضی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دفاع می‌کردند.

وی اضافه کرد: اگر این فداکاری، ایثار، گذشت، دلاوری و شهادت‌طلبی نبود، یک ملت ذلیل و خوار همچون دوران قاجار و پهلوی بودیم که بخشی از کشور ما را جدا می‌کردند. البته قصد داشتند انقلاب را سرنگون کنند، همان وضعیت سابق که منحط و عقب‌مانده بود، استمرار پیدا کند و شخص اول کشور کسی باشد که به او ژاندارم منطقه می‌گفتند اما این فرزندان برومند بودند که عزت و شرافت را به ارمغان آوردند.

حسینی بیان کرد: در دوران جنگ ۳۶هزار دانش‌آموز شهید شدند. اگر این حماسه و معلوم نبود، چه وضعیتی داشتیم. اکنون مسئولیت خطیری برعهده دانش‌آموزان است. در کشور کاستی وجود دارد، اما هشت سال جنگ کار کوچکی نبوده است. ما بعد از جنگ با همت بالا شروع به ساخت کشور کردیم. جنگ مسئله کوچکی نیست، اما پدران و پدربزرگان این دوران را پشت سر گذاشتند و خم به ابرو نیاوردند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: خانواده‌های شهدا فرزندان خود را تقدیم کردند و برخی خانواده‌ها هشت یا ۹ شهید داشتند. این فداکاری را انجام دادند، بنابراین ما هم مسئولیت سنگینی برعهده داریم. اگر می‌خواهیم این پرچم، پرافتخار همواره در اهتزاز باشد، باید قوی باشیم. ما را تحریم کردند اما دانشمندان و متخصصان تلاش کردند نیازهای ما را برطرف کنند. در حال حاضر بالغ بر ۸۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم و ایده‌های نو، مبتکرانه و خلاقانه ارائه می‌شود که دولت نیز حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هر ساله با معلمان و فرهنگیان دیدار دارند و توصیه‌هایی می‌کنند که به دلیل اهمیت این مسئله است، اظهار کرد: هر مقدار در زمینه علم و دانش قدرتمندتر باشیم، دیگر کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند و ما توانمند می‌شویم. رژه‌ای که در روز گذشته انجام شد، نشان از اقتدار ما دارد و به دلیل همین موارد است که دشمن جرأت تعرض پیدا نمی‌کنند.

حسینی افزود: این موضوع برای ما عزت است که رئیس‌جمهور ما با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل نظام سلطه، آمریکا و غرب را محکوم و دفاع کرده و با افتخار از کلام وحی دفاع می‌کند. همه این موارد به پشتوانه این سابقه درخشان است، بنابراین باید روز به روز بهتر از دیروز باشیم و تلاش بیشتری انجام دهیم. گذشتگان قبل از شما زحمات خود را کشیدند و در حال حاضر دانش‌آموزان در این مسیر باید با بهره‌گیری از تجربه گذشتگان و علم و دانشی که می‌آموزند، کمک‌کننده باشند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر تأکید دولت بر مهارت‌آموزی است، بیان کرد: در مقطعی تعدادی دانش‌آموخته تربیت کردیم که با مسائل نظری و تئوری آشنا هستند. در حال حاضر واحدهای صنعتی فراوانی در کشور به دنبال نیروی ماهر هستند و نیروی متخصص و توانمند کمتری داریم. افرادی بودند که استعداد زیادی داشتند و نخبه بودند اما اهل کار و تلاش نبودند و به جایی نرسیدند اما افرادی بودند که نبوغی نداشتند و با پشتکار موفق شدند و باید گفت مطالعه زندگی بزرگان رمز و راز موفقیت است.

وی گفت: نظام ما نظام شایسته‌سالاری است، برخلاف برخی حکومت‌ها که افراد یک خاندان حاکم شده و فرد بدون توجه به لیاقت خود به صورت وراثتی پادشاه می‌شد، در اینجا بحث لیاقت و شایستگی مطرح است. سردار سلیمانی نیز فردی به ظاهر عادی و معمولی بودند اما به دلیل روحیه فداکاری، گذشت، تلاش و همت به تدریج در سطح کشور و بعد جهانی مطرح شدند، به طوری که دشمنان با احترام از ایشان یاد می‌کنند.

حسینی اظهار کرد: در حوادث پاییز سال گذشته، جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ما اتفاق افتاد که مانند جنگ تحمیلی بود. یک نمونه آماری که گرفته شده بیان می‌کند ظرف ۴۶ روز، ۵ رسانه علیه ما ۳۸۰۰ دروغ منتشر کردند، بنابراین در کنار مسائل علمی و آموختن دانش باید بینش سیاسی و سواد رسانه‌ای نیز داشته باشیم تا تحلیل کنیم و تحت تاثیر هر شایعه‌ای قرار نگیریم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان گفت: در مدت مسئولیت این دولت ۳۲۵۹ کلاس جدید و در یک سال اخیر ۱۱۰۰ کلاس جدید با کمک خیرین و حمایت آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر گام‌های بزرگی به ثمر رسید و با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تفاهم‌نامه منعقد شد که ۵ همت برای احداث کلاس در اختیار قرار دهند و قرار است با کمک ۵۰۰ میلیاردی خیران، زیرساخت‌ها تکمیل شود. 

انتهای پیام
captcha