25 هزار مدرسه در کشور نمازخانه مستقل ندارد
کد خبر: 4170667
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

25 هزار مدرسه در کشور نمازخانه مستقل ندارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 25 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که نمازخانه مستقل در آنها وجود ندارد.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورشاصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های محوری امسال در مدارس کشور، اقامه نماز در مدارس است و در مقاطع مختلف تحصیلی، نماز، احکام، تقلید و مراجع آموزش داده می‌شود.

وی افزود: تاکید بسیاری بر برگزاری نماز به جماعت در مدارس داریم، بنابراین یکی از معلمان، مدیران، اولیای دانش آموزان و ... می‌توانند اقامه نماز جماعت را بر عهده بگیرند.

باقرزاده با بیان اینکه فرش سجاده‌‎ای نیز از ابتدای مهر ماه به مرور بین مدارس کشور توزیع خواهد شد، تاکید کرد: اگر نماز جماعت به عنوان یک فعالیت محوری در مدارس مورد توجه قرار گیرد به دلیل ارتباط مستمر دانش آموزان با عبادت و خلوص نماز، زمینه کارهای تربیتی بعدی نیز فراهم می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین از هدفمند شدن فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در مدارس کشور خبر داد، اظهار کرد: در سال تحصیلی پیشِ رو، علاوه بر برنامه‌های آموزشی و علمی، برنامه‌های فراگیر فرهنگی و پرورشی به منظور یکپارچه‌سازی و ساده‌سازی و همچنین قابل ارزیابی بودن به مدیران مدارس اعلام شده است.

وی تاکید کرد: این برنامه‌ها شامل پنج هدف پایه ایمان، امید، نشاط، هویت و خودباوری است که در قالب هرکدام از آن ها، یک فعالیت محوری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در هدف ایمان، اقامه نماز، در امید، سفرهای تربیتی، در نشاط، حضور دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری و جشنواره‌های مختلف، در خردورزی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای دانش آموزان و در هدف پایه هویت نیز عضویت بچه ها در تشکل های دانش آموزی و مسئولیت پذیری آن‌ها مد نظر قرار دارد که این پنج هدف پایه، پنج فعالیت پایه را به دنبال دارد که می‌تواند شاکله کلی معاونت پرورشی را برپا کند.

خبرنگار، آرزو یزدانی

انتهای پیام
captcha