۴۶۱ دانش‌آموز قزوینی بازمانده از تحصیل به کلاس درس بازگشتند
کد خبر: 4170650
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

۴۶۱ دانش‌آموز قزوینی بازمانده از تحصیل به کلاس درس بازگشتند

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان قزوین گفت: در سال گذشته ۹۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی شدند که خوشبختانه توانستیم ۴۶۱ نفر از آنان را به تحصیل بازگردانیم.

تحصیل دانش آموزان

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در مراسم استانی زنگ مهر و مقاومت با شعار «همه با هم یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» که امروز یکم مهر در دبیرستان دخترانه حاجی بهرامی قزوین برگزار شد، گفت: مهرورزی و سعادت هر ملتی در سایه علم است و نقش پدر و مادر در تربیت مخصوصاً مادران در تربیت سلامت روان امر مهمی است، کودکان پس از تربیت در خانواده با ورود به مدرسه با مؤلفه‌هایی چون قانون‌مداری، کرامت‌های انسانی و ده‌ها مؤلفه دیگر آشنا می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز در سنگر مدرسه باید خوب درس بخوانند تا بتوانند مدیران خوبی در آینده باشند، اظهار کرد: امروز در استان قزوین ۲۵۰ هزار دانش‌آموز به همراه ۱۷ هزار معلم در ۱۶۷۰ مدرسه و ۹۶۷۳ کلاس درس شروع به تحصیل کردند. در سال گذشته ۹۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در قزوین شناسایی شدند که خوشبختانه توانستیم ۴۶۱ نفر از آنان را به تحصیل بازگردانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۳ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی در راستای عدالت آموزشی به مدارس قزوین افزوده شد، خوشبختانه ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ آزمون المپیاد شرکت کردند و ۹ نفر از آنان موفق به کسب مدال المپیادی شدند. صرف ۱۴ میلیارد ریال برای مدارس عشایری، اهدای ۵۵۰ گوشی، ۲۷ لپ تاپ برای مدارس ابتدایی، ۱۳۳ کلاس درس و ۴۴ پروژه با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع و افتتاح ۲۴ پروژه انجام شد و از مابقی پروژه‌ها نیز تا آخر آبان ماه سال جاری بهره‌برداری خواهد شد.

سیاهکالی مرادی در پایان گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۱ چمن مصنوعی به فضای ورزشی استان قزوین اضافه کردیم که این امر سبب شد سرانه تربیت بدنی این استان دوبرابر شود ضمن اینکه ۹۸ درصد از پروژه استخر ۹ دی تکمیل شده و این استخر در هفته‌های آینده راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha