روحانیت در دوان دفاع مقدس نقشی محوری و اساسی داشت
کد خبر: 4170521
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

روحانیت در دوان دفاع مقدس نقشی محوری و اساسی داشت

نماینده مردم قم و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانیت در دوان دفاع مقدس نقشی محوری و اساسی داشت، گفت: روحانیت کاری را که انجام داد شاید از عهده هر کسی برنمی‌آمد و در واقع رزمندگان ما با الگوگیری از مقتدای خویش امام راحل همواره جان فدا و لبیک گوی ایشان بودند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم  در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شامگاه، 31 شهریورماه، در یادواره 21 شهید روحانی شهرستان ملایر در مسجد جامع شهر ملایر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و دیگر شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: روحانیت قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در همه عرصه‌ها حضور داشته و سپر بلای مردم بوده است.

وی با بیان اینکه در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محوریت روحانیت بود، افزود: روحانیت به عنوان بال و پر امام راحل در آگاهی بخشی و هدایت مردم برای مبارزه با نظام سلطه نقش مهمی ایفا کرد و روحانیون در شکل گیری انقلاب بارها تبعید و شکنجه شدند و از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور حماسه مردم ایران و فرزندان غیور این ملت در برابر دشمن بعثی بود، دشمنی که با دو هدف جنگ نابرابر و سقوط نظام اسلامی و تجزیه کشور وارد شده بود و آنقدر مطمئن بود که حتی صدام در مصاحبه تلویزیونی خود گفته بود که بقیه مصاحبه را در تهران خواهم داشت.

وی با اشاره به نقشه‌ها و برنامه‌های طراحی شده دشمن قبل از جنگ گفت: سقوط نظام جزء برنامه‌های دشمن در جنگ بود و در عملیات‌های متعدد جوانان رزمنده ما توانستند همه نقشه‌های دشمن را خنثی کنند. روحانیت در دوان دفاع مقدس نقشی محوری و اساسی داشت و کاری را که انجام داد شاید از عهده هر کسی برنمی‌آمد، در واقع رزمندگان ما با الگوگیری از مقتدای خویش امام راحل همواره جان‌فدا و لبیک‌گوی ایشان بودند، در عملیات‌های مختلف نقش روحانیت برجسته است و جنگ ما جنگی عاشورایی بود.

ذوالنور نقش پشتیبانی، فرماندهی، تبلیغی، رزمی و... را از محورهای روحانیت در دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: در واقع مساجد ما پایگاه اعزام جوانان به جبهه‌ها بود و روحانیت در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کرد چراکه مردم به روحانیت اعتماد و اعتقاد داشته و در این عرصه با اقتدا به امام خویش در مسیر دفاع مقدس قدم گذاشتند.

نایب رئیس مجلس شورای  اسلامی با گریزی به چهار دهه انقلاب اسلامی و تقدیم هزاران شهید روحانی گفت: شهدایی چون شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید مطهری، شهید مدنی، شهید دستغیب و ده‌ها شهید دیگر در محراب‌ها، بمب‌گذاری‌ها و... نشان از نقش مهم روحانیت در 44 سال گذشته در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد انقلابی از ریل انقلاب خارج شده و در این مسیر مردود شدند، گفت: همان کسانی که امروز در مقابل رهبری ایستاده و علیه ایشان شعار می‌دهند خوب می‌فهمند که حافظ این انقلاب چه کسی است. در دوران‌های مختلف این افراد آن روی خود را نشان دادند و در دوران اصلاحات یکی از  لیدرهای آنها وقتی صحبت از ولایت فقیه شد گفت من حتی زمان امام هم ولایت فقیه را قبول نداشتم.

ذوالنور با اشاره به دوران پیامبر اکرم(ص) و عقده دشمنان از پیامبر افرود: بعد از رحلت پیامبر دشمنان اسلام همه عقده‌های خود را سر امام علی(ع) خالی کردند و در دوران معاصر نیز این افراد بعد از امام با فتنه‌ها مقابل ولایت فقیه و رهبری ایستادند. کسانی که مشکلات و عقده‌ها را بر سر رهبری دانسته و توپ را به میدان رهبری می‌اندازند بدانند که ایشان بارها با هشدار، فریاد، تعابیر و... دشمن شناسی و فتنه‌ها را گوشزد کرده و حتی سنگینی چرخ پنجر دولت‌ها را نیز بر دوش کشیده است. اگر رهبری و تدابیر ایشان در کشور نبود طی دولت‌های مختلف با برنامه‌هایی که دشمن برای ما طراحی کرده بود معلوم نبود الان در چه وضعیتی بودیم و به جرئت می‌گفت این انقلاب را رهبری حفظ کرده است.

وی به عنصر معنویت و پیوند امت با ولایت و روحانیت به عنوان حافظ و عامل ماندگاری این نظام در برابر دشمن اشاره کرد و گفت: اگر مردم ما مثل مردم کوفه عمل می‌کردند با فتنه‌هایی چون فتنه 88، 98، اغتشاشات و ده‌ها فتنه دیگر امامین ما نیز به مسلخ می‌رفتند و اگر مردم کوفه مثل مردم زمان امروز ما عمل می‌کردند شاهد حوادثی چون عاشورا نبودیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با گریزی به وضعیت کشور در دوران دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت طلبی مردم اظهار کرد: امروز هم دشمن با رسانه‌های قوی وارد شده و باید با همان روحیه کشور را حفظ کنیم. با وجود همه مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی که بعضی از اوقات برای بسیاری از مردم استخوان سوز است مردم دینداری خود را حفظ کرده و پای این انقلاب ایستاده‌اند.

ذوالنور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 21 شهید روحانی ملایر بر ادامه راه شهدا تأکید کرد و گفت: مسیر امروز ما دفاع از خون شهدا و در راه ولایت فقیه بودن است و در این مسیر باید برای پیشبرد اهداف نظام جلو برویم.

 

انتهای پیام
captcha