حفظ دستاوردهای دفاع مقدس ضروری است
کد خبر: 4170488
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

حفظ دستاوردهای دفاع مقدس ضروری است

امام جمعه موقت دهدشت گفت: حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و پاسداری از آنان امری ضروری است.

حجت‌الاسلام عبدالمطلب تقوی، امام جمعه موقت دهدشت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام عبدالمطلب تقوی، امام جمعه موقت دهدشت امروز، 31 شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دهدشت، یکی از ویژگی‌های اصلی انسان‌های باتقوا را دوستی با اهل بیت(ع) و مؤمنان در دنیا دانست و اظهار کرد: در قیامت تمام دوستی‌ها مگر دوستی با انسان‌های باتقوا، به دشمنی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به 31 شهریورماه، گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع‌مقدس، افزود: هر وقت از دفاع مقدس سخن می‌گوییم گویا از کربلا سخن می‌گوییم تا یادمان نرود که در جنگ چه بر ما گذشت که امروز در دنیا این چنین سربلند و آزاده هستیم.دفاع مقدس برای ملت ایران یک دانشگاه است، ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت جهان را شکست دادیم.

امام جمعه موقت دهدشت دیدار مقام معظم رهبری با پیشکسوتان دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: باید دستاوردهای جنگ را حفظ کرده و از آنان پاسداری کنیم و اگر ملتی بتواند یادگاری‌های جنگ را گرامی بدارد، این ملت ذلیل شدنی نیست.

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به فردا، اول مهرماه و بازگشایی مدارس، با بیان اینکه ما در بحث آموزش عقب هستیم، اضافه کرد: در اصل ۳۰ قانون اساسی آمده است که دولت باید وسیله آموزش رایگان را تا پایان فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموزان مهیا کند، اما بسیاری از خانواده‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی نمی‌توانند فرزندان خود را به مدارس غیردولتی بفرستند، امیدواریم که دولت بتواند زمینه آموزش رایگان را فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به سخنرانی ریاست جمهوری در سازمان ملل متحد، یادآور شد: با بیان مواضع جمهوری اسلامی از قرآن کریم، کتابی که دشمن استکبار جهانی است به خوبی دفاع کنند.

امام جمعه موقت دهدشت در پایان با اشاره به فرا رسیدن ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، تصریح کرد: خداوند متعال برای اینکه انسان‌ها موفق شوند و در بین آنان اتحادی به وجود آید، پیغمبر اسلام را به عنوان الگو قرار داده است.

انتهای پیام
captcha