هفته دفاع مقدس؛ نماد وحدت بین نیروهای مسلح در دفاع از کشور
کد خبر: 4170427
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد

هفته دفاع مقدس؛ نماد وحدت بین نیروهای مسلح در دفاع از کشور

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: هفته دفاع مقدس نماد وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح در دفاع از کشور و پیروی از راه امام و شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید‌هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید‌هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا(ع)، در مراسم رژه 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: انسان‌ها دو دسته هستند افرادی که با خداوند متعال عهد و پیمان می‌بندند و جان خود را درمسیر آرمان‌های حاکیت اسلامی تقدیم می‌کنند و به شهادت می‌رسند و دسته دیگر افرادی که در مقابل شهدا و آرمان‌ها انقلاب می‌ایستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروهای مسلح و نگاه ایشان به دفاع مقدس، افزود: رهبر فرمودند که واقعه‌ دفاع مقدس یک برهه‌ برجسته و مهمی از تاریخ کشور ما است. این مقطع را، این واقعه‌ مهم را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم. عقیده‌ راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی‌درپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند که در این واقعه‌ مهم چگونه ملت ایران توانست خود را به سکوی پیروزی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بایستد، برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت.

غیاثی بیان کرد: رهبر معظم دفاع مقدس را در چهار زاویه شامل آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد، چون بحث دفاع مقدس است، به این معنا که ما از چه دفاع می‌کردیم؛ این دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت، یعنی چه کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد، این دفاع به وسیله‌ چه کسی انجام گرفت، دفاع‌کنندگان چه کسانی‌ بودند و زاویه‌ چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود. 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ادامه این دیدار فرمودند، مدافعان اسلامی در جنگ تحمیلی از افراد اصیل انقلاب اسلامی بودند. تحلیل درست ار دفاع مقدس با تعریف این چهار اصلی که رهبر معظم از جنگ تحمیلی فرمودند برای نسل حاضر و آینده انجام شود تا دفاع مقدس ما مورد تحریف و دروغ‌های دشمنان قرار نگیرد و آنچه خود می‌خواهند از این ارزش اسلامی برای نسل‌های آینده تعریف نکنند.

وی تاکید کرد: باید حقایق را بازگو کنیم تا نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری ها بیشتر آشنا شود، اینکه چرا جنگ تحمیل شد، شرایط ایران قبل از تحمیل جنگ چه بود، چگونه جنگ پایان یافت و بعد از جنگ چه کردیم.

غیاثی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه‌های دشمنان از همه فتنه‌ها سربلند بیرون آمده است. امروز با وجود تهدیدات فراوان از اقتدار امنیتی برخوردار هستیم. دشمن مانند همیشه درصدد بی‌ثبات‌سازی در کشور است، اما اجازه نمی‌دهیم تعادل ما را بر هم بزند، امروز باید بازشناسی داشته باشیم و متناسب با آن آرایش بگیریم.

آیین رژه نیروهای مسلح خراسان رضوی در بلوار نماز مشهد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha