نیروهای مسلح قو‌ی‌تر از گذشته آماده دفاع از ملت و انقلاب هستند
کد خبر: 4170396
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
سردار معروفی:

نیروهای مسلح قو‌ی‌تر از گذشته آماده دفاع از ملت و انقلاب هستند

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح فناورتر، دقیق‌تر، قوی‌تر و منسجم‌تر آماده دفاع از ملت و انقلاب هستند، گفت: نخبگان، مسئولان و چهره‌های فرهنگی و سیاسی باید در جنگ نرم مراقب باشند و همانگونه که در جنگ سخت پیروز شدیم در جنگ نرم نیز باید آفند باشیم.

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده بسیجبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین کشور امروز، ۳۱ شهریورماه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در کرمان، هفته دفاع مقدس را هفته غیرت، مردم دوستی، ناموس‌پرستی، اقتدار و بازدارندگی خواند و گفت: یکی از نکات مهم در دوران دفاع مقدس که جنگ نابرابر و سخت را تبدیل به دفاع مقدس کرد، منطق بود. فرهنگ و منطق عاشورا هشت سال بر دفاع ما حاکم بود و ما هشت سال نیمروز عاشورا را در دفاع مقدس در شکل و محتوا تکرار کردیم.

وی با اشاره به صحنه‌ای از رشادت رزمندگان دفاع مقدس در نهر جاسم، اظهار کرد: دفاع مقدس جنگ تَن به تَن نبود بلکه جنگ تَن با تانک بود و ما در آن جغرافیای کوچک غیرت مردم را مشاهده می‌کردیم. خروجی این نبردهای مردانه و عاشورایی قطعنامه ۵۹۸ بود که حقوق ایران در آن لحاظ شده بود در حالی که قبل آن حقوق ایران نادیده گرفته شده بود. ما با منطق عاشورا بزرگ شدیم و امروز نیز باید با منطق عاشورا پیش برویم.

سردار معروفی ادامه داد: نکته دوم در دوران دفاع مقدس وحدت واقعی در نیروهای مسلح بود. در سال دوم دفاع مقدس وحدت شکل گرفت و پیروزی‌های یکی پس از دیگری به اوج رسید. امروز نیز اگر بخواهیم اقتدار را حفظ کنیم و به اوج برسیم باید وحدت را به اوج برسانیم زیرا وحدت به معنای امنیت و رمز موفقیت و تولید قدرت است. دشمنان بدانند ما سه لشکر الهی نداریم بلکه یک لشکر الهی با مأموریت‌های مختلف تحت امر یک فرمانده برای اجرای احکام الهی و خدمت به مردم هستیم.

وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر اینکه یکی از خروجی‌های دفاع مقدس ایمن‌سازی است، اظهار کرد: دشمنان بدانند همانطور که در دوران دفاع مقدس رزمندگان از خودگذشته، کشور و انقلاب را ایمن کردند امروز نیز نیروهای مسلح فناورتر، دقیق‌تر، قوی‌تر و منسجم‌تر آماده دفاع از ملت و انقلاب هستند.

معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمنان محاسبه‌گر هستند و این آمادگی را می‌بینند و دست به حماقت نمی‌زنند؛ اگر این حماقت را انجام دهند همان نقطه که حماقت کردند، گورستان ابدی آنها خواهد بود و این بازدارندگی نیروهای مسلح و خروجی دفاع مقدس است که امروز به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح در عرصه هوایی، زمینی و دریایی افزود: دشمن نمی‌تواند با این قدرت مقابله کند به همین دلیل به جنگ نرم روی آورد. مسئولیت ما در جنگ نرم سنگین است. این دشمن قابل اعتماد، اطمینان و پیش‌بینی نیست و هر کجا که اقتدار انقلاب را دید سعی کرد با اعتماد این اقتدار را بر هم بزند اما شکست خورده است.

سردار معروفی ادامه داد: دشمن جنگ نرم و ادراکی را محور قرار داده است که بر رفتار و اراده تمرکز کرده و پراکندگی می‌آورد تا تولید قدرت انجام نشود. نیروهای مسلح در صحنه جنگ سخت، سنگر مستحکم انقلاب، جان‌پناه و سد بلای ملت ایران هستند اما در جنگ نرم نخبگان، مسئولان و چهره‌های فرهنگی و سیاسی باید مراقب باشند و در این عرصه بجنگند و همانگونه که در جنگ سخت پیروز شدیم در جنگ نرم نیز باید آفند باشیم و به دشمن حمله و دشمن را پاسخگو کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن برهنگی و بی‌دینی را برای ایران تجویز کرد در حالی که در شبکه‌های خود آنها اینگونه نیست، افزود: نیروهای مسلح وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند باقی مسئولان نیز باید در جنگ نرم و فضای مجازی همه را با علم رسانه توجیه و بستر فضای مجازی را برای ملت ایران تسخیر کنند تا دشمن قلب ملت و جوانان ما را مورد هجمه قرار ندهد.

سردار معروفی در پایان امام‌شناسی، دشمن‌شناسی، حفظ وحدت و جهاد شبانه‌روزی برای خدمت به ملت را چهار مؤلفه مهم برای پیروز در جنگ شناختی برشمرد و گفت: حضور مقتدرانه رئیس‌جمهور در سازمان ملل همه غیرت ملت ایران بود که دشمن را شجاعانه در خانه خود به چالش کشید که باید قدر دانست و از سیاسی‌کاری برهیز کرد.



انتهای پیام
captcha