توصیه‌‌های پلیس چهارمحال‌وبختیاری به خانواده‌ها در آغاز بازگشایی مدارس
کد خبر: 4170230
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵

توصیه‌‌های پلیس چهارمحال‌وبختیاری به خانواده‌ها در آغاز بازگشایی مدارس

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به آغاز بازگشایی مدارس، والدین باید برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی و در عین حال ساده را وضع کنند.

سرهنگ مهری، معاون فرهنگی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس چهارمحال‌وبختیاری، سرهنگ علی‌اصغر مهری، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن مهرماه و آغاز بازگشایی مدارس، والدین باید برای پیشگیری از آسیب‌پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی و در عین حال ساده و قابل درک برای کودکان را وضع کرده و او را به اجرای دقیق آن ملزم کنند.

وی گفت: از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند و این وظیفه ماست که هنگام رانندگی به آنها که از ما الگو برداری می‌کنند، طریقه نظم و انضباط را آموخته و در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت و تردد کرده و به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه برمی گردد، اطمینان حاصل کنید که از محل‌ها و معابر امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان اضافه کرد: فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین و حتما خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودک خود گوشزد کنید.

مهری یادآورد شد: اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می‌کند، نکات ایمنی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن را به وی گوشزد کنید.

این مقام انتظامی با تأکيد بر اینکه برای تردد فرزند خود به مدرسه از سرویس‌های دارای مجوز و آموزش دیده استفاده کنید، گفت: سوار شدن دانش آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه ممکن است کاهش هزینه‌های شما را در پی داشته باشد، اما مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روها در فصل بازگشایی مدارس، سرشار از لبخندها و بازی های شاد کودکانه است، افزود: به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده رو تردد کرده و مسیرهای اصلی را به کوچه‌های خلوت و مسیرهای میان‌بر ترجیح دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان به والدین توصیه کرد: مصادیق رعایت قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به فرزندان خود یاد بدهید و به آنها بیاموزید اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولان مدرسه در میان بگذارند و هرگز به افراد غریبه اعتماد نکرده و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله نقلیه آنها خودداری کنند.

مهری با اشاره به اینکه نخستین روز سال تحصیلی جشن تولد مدرسه است، تأکید کرد: نظم و امنیت، هدیه پلیس در این جشن باشکوه است که آن‌را عاشقانه به همه دانش‌آموزان و اولیاء و مربیان تقدیم می‌کند.

انتهای پیام
captcha