جشن حافظان قرآن در مؤسسه قرآنی رضوان‌الصالحین سنندج برگزار شد
کد خبر: 4170198
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

جشن حافظان قرآن در مؤسسه قرآنی رضوان‌الصالحین سنندج برگزار شد

جشن حافظان قرآن با حضور تعدادی از قرآن آموزان شهرستان سنندج دیروز، 28 شهریور در مؤسسه قرآنی رضوان الصالحین سنندج برگزار شد.

جشن حافظان قرآن در سنندج

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام هادی محمدخواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در مراسم جشن حافظان قرآن سنندج با اشاره به آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان گفت: قدم گذاشتن در مسیر این کتاب الهی موجب هوشیاری و بروز نبوغ فکری می‌شود که انسان می‌تواند در برابر مسئله‌های مهم زندگی از این هوشیاری استفاده کند.

وی با اشاره به حدیث رسول الله(ص) که فرموده خیرکم من تعلم القرآن و علمه افزود: فعالیت در حوزه قرآنی مایه افتخار است و خیرات و برکات این کتاب آسمانی همیشه پابرجا و ماندگار خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج بیان کرد: یکی از رسالت‌های اداره تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ قرآنی است و بر همین اساس برنامه‌های قرآنی در قالب کلاس‌های قرآنی حفظ و قرائت مورد توجه قرار گرفت.

شهلا حسین‌پناهی، مدیر مؤسسه قرآنی رضوان‌الصالحین سنندج ضمن تقدیر از همکاری اداره تبلیغات اسلامی سنندج در برگزاری برنامه‌های اجرایی مؤسسه گفت: دوره‌های برگزاری شامل آموزش قرائت قرآن کریم در سه سطح (روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی)، آموزش حفظ ترتیبی و ترتیل وحفظ موضوعی به روش اشاره، ویژه خردسالان و نوجوانان، اعم از دختر و پسر است.

وی افزود: علاوه بر کودکان و نوجوانان قرآن‌آموز، والدین آن‌ها نیز از برپایی این کلاس‌ها استقبال شایان توجهی داشتند و همین امر باعث حضور بیشتر نوجوانان و خردسالان به کلاس‌های قرآنی بود.

مدیر مؤسسه قرآنی رضوان‌الصالحین سنندج با تأکید بر ادامه فعالیت‌های قرآنی در طول سال نقش قرآن را در زندگی مهم و عمل به آن را ضروری ذکر کرد.

یادآور می‌شود؛ این مراسم در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و در پایان از مربیان این موسسه و همچنین قرآن آموزان با همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha