فارس؛ میزبان نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر
کد خبر: 4170185
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

فارس؛ میزبان نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از میزبانی این استان در نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در پاییز امسال خبر داد.

سیدمهدی خادمی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، سیدمهدی خادمی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 29 شهریورماه در دیدار با رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو و دبیر کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر گفت: با توجه به سابقه تجارت بین استان فارس و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر این استان آمادگی کامل  دارد میزبانی شایسته‌ای را از نهمین اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و قطر در پاییز سال جاری انجام دهد.

وی افزود: استانداران و شهرهای دیگری نیز به دنبال این میزبانی بودند که با توجه به قرابت جغرافیایی، فرهنگی و اقامت قابل توجه تعداد کثیری از اهالی استان فارس در کشور قطر و مضافا پیشینه تبادلات تجاری دو کشور استان فارس انتخاب شد.

خادمی اظهار کرد: جانشینی استاندار فارس و میزبانی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در شیراز فرصت بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی و تجاری استان فارس است که از بین ۳۱ استان تنها برای فارس فراهم شده است و انتظار می‌رود مسئولان و فعالان اقتصادی استان با برنامه‌ریزی مناسب بیشترین بهره برداری را در راستای توسعه اقتصادی استان فارس از این فرصت احصا کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: روابط سیاسی و دیدگاه‌های نزدیک دو کشور ایران و قطر، بستر بسیار مناسبی برای از سر گیری فصل جدیدی از همکاری‌های دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص در حوزه اقتصادی را برای طرفین فراهم می‌سازد.

وی بیان کرد: کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر از سال ۱۳۷۴ آغاز به کار کرده و در طول این مدت با فراز و نشیب‌های متعدد، دستآوردهای مختلفی را در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برای دو کشور به همراه داشته است و انتظار می‌رود در دور جدید مناسبات مطلوب سیاسی دو کشور، این کمیسیون زمینه رشد و توسعه اقتصادی در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی‌های پاک، تجارت و بازرگانی و ... را برای دو کشور همسایه و دوست فراهم کند.  

انتهای پیام
captcha