لزوم ایجاد نشاط در فصل بازگشایی مدارس و برخورد قاطع با اخلالگران امنیت
کد خبر: 4170049
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

لزوم ایجاد نشاط در فصل بازگشایی مدارس و برخورد قاطع با اخلالگران امنیت

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: فضاسازی و ایجاد بستری سالم و پاک برای تربیت و دانش‌آموختگی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نهادهای آموزشی است.

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از دادگستری اردبیل، دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل در سال 1402، 28 شهریور ماه با حضور مسئولان قضایی و دستگاه‌های اجرایی استان و با موضوع تحلیل و بررسی مسایل و چالش‌های مبتلابه در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و اتخاذ تدابیر لازم برای شروع فصل تازه تحصیلی و ایجاد شور نشاط در بین دانش آموزان و دانشجویان گفت: فضا سازی و ایجاد بستری سالم و پاک برای تربیت و دانش آموختگی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نهاد آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌هاست و در این بین نهادهای نظامی امنیتی و قضایی نیز باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود و در همکاری، تعامل و هماهنگی کامل باید یک‌دیگر محیطی امن برای مدارس و دانشگاه‌ها فراهم آورند.

رئیس دستگاه قضایی استان تصریح کرد: امنیت، خط قرمز مجموعه قضایی و انتظامی است و با هرکسی که بخواهد با تحرکات خود موجب خدشه‌دار شدن امنیت و آرامش شهروندان بشود مطابق با قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی در بحث اقدامات پیشگیراته با اشاره به سند تحول قضایی و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر انجام درست و جامع آن گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه عمل به وظایف ذاتی و قانونی دستگاه‌ها و نهادها از سوی مجریان آن است و اگر این رسالت به‌ نحو مطلوبی انجام شود از وقوع بسیاری از تخلفات و آسیب ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه ساماندهی سرویس مدارس و مدیریت ترافیک شهری را ازجمله موضوعات مهم دیگری دانست که باید در فصل شروع مدارس و دانشگاه‌ها راهکارهای مناسبی برای آن اندیشیده شود.

در این جلسه مسئولان نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و محقق اردبیلی، شهرداری و فرماندهان پلیس‌های انتظامی استان گزارشی از اقدامات خود را ارایه نمودند.

انتهای پیام
captcha