درس‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس به الگو تبدیل شود
کد خبر: 4170000
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

درس‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس به الگو تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دفاع مقدس به ‌عنوان یکی از برهه ‌های تاریخی که با پیروزی ملت ایران به اتمام رسید، درس‌ها و آموزه‌هایی دارد که باید به وسیله پژوهشگران بررسی شده و به الگو و نظریه تبدیل شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 29 شهریورماه، در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان، گفت: دفاع مقدس به‌عنوان یکی از برهه‌های تاریخی که با پیروزی ملت ایران به اتمام رسید، درس‌ها و آموزه‌هایی دارد که باید به وسیله پژوهشگران بررسی شده و به الگو و نظریه تبدیل شود.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای شخصیتی کم نظیر در تاریخ معاصر است که با اندیشه ژرف، تأثیرگذار و آینده‌نگر و با بهره‌گیری از دین اسلام و آموزه‌های آن توانسته‌اند تأثیرات بسزایی در هدایت جوامع بشری، ملت‌های اسلامی و به‌ویژه نیروهای مسلح و انقلابی ایران اسلامی داشته باشد.

آل‌هاشم تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد مدیریت مقام معظم رهبری را ارزیابی کند، باید نیروهای مسلح را ببیند. امروز نیروهای مسلح به‌عنوان بازوان قدرتمند و اطمینان بخش انقلاب جدا در تراز جمهوری اسلامی ایران  هستند و این مایه افتخار و مباهات است.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فرمانده نظامی در فرهنگ اسلامی، انسانی است که با معرفت و آگاهی از برترین ارزش‌ها دفاع جانانه می‌کند. این دفاع به معنای به میدان آوردن جان و هستی و سلامت خود و به معنای فداکاری است.

وی اظهار کرد: فرمانده موفق از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع)، خلاق، پرتلاش، دارای توان تشخیص درست و قوی، دارای روحیه انتقادپذیری و توانایی برقراری نظم در جای بی نظم داشته باشد.

آل‌هاشم گفت: داشتن علاقه، توکل و ایمان بخدا، داشتن استعداد روحی جسمی و هوشی و همچنین داشتن پشتکار و ثبات قدم، اخلاق نیکو، آرامش خاطر و اطمینان قلب از دیگر ویژگی‌های فرمانده موفق است.

انتهای پیام
captcha