راهکارهای مدیریتی جهت ارتقای هویت فردی و ملی دانش‌آموزان اندیشیده شود
کد خبر: 4169917
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

راهکارهای مدیریتی جهت ارتقای هویت فردی و ملی دانش‌آموزان اندیشیده شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری ناظر بر هویت فردی و ملی، گفت: انتظار داریم راهکارهای مدیریتی جهت ارتقای هویت فردی و ملی دانش‌آموزان اندیشیده شود که ظرفیت شبکه شاد می‌تواند در این راستا فعال شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، امروز ۲۸ شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به انتظارات از آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و اجرای پروژه مهر که در طول سال نیز باید تداوم داشته باشد، اظهار کرد: نکته نخست آنکه برنامه‌ریزی مدون و قوی جهت بازگشایی مطلوب و خاطره‌انگیز مدارس در دستور کار قرار گیرد؛ دشمن تلاش کرد که آغاز سال تحصیلی در سال گذشته را تلخ کند و سال‌های پیش از آن نیز شیوع کرونا باعث تلخی بازگشایی مدارس شد لذا امسال انتظار داریم بازگشایی مدارس خاطره‌انگیزی هم برای دانش‌آموزان و نونهالان و هم اولیا و معلمان و کارکنان رقم بخورد.

وی با ذکر اینکه آماده‌سازی محیط داخل و خارج مدارس نیز باید مدنظر متولیان باشد، ادامه داد: مسئولان و دست اندرکاران باید با در میدان بودن و با همکاری تمامی دستگاه‌ها اعم از فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و ... و نیز بهره‌گیری از ظرفیت خیران و اولیا این مهم را در دستور کار قرار دهند. 

حیدری با ابراز خرسندی از اجرای طرح شهید عجمیان، بیان کرد: امید است با تداوم این طرح تا زمان بازگشایی مدارس، شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی تعداد بیشتری از مدارس اتفاق بیفتد. از تمامی دستگاه‌ها می‌خواهم که جهت استقبال مطلوب از دانش‌آموزان و اولیا توجه لازم را داشته باشند. 

استاندار توجه به منویات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ریاست‌جمهوری ناظر بر مباحث پرورشی و قرآنی در مدارس، گفت: شایسته است که برنامه‌ریزی جدی و مدون به این مباحث در مدارس انجام شود. رواج گفتمان انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف تعلیمی و تربیتی با محوریت ائمه جمعه و علما، حوزه علمیه، نخبگان و افراد باتجربه و بازنشستگان از جمله انتظارات از مجموعه آموزش و پرورش است.

حیدری با تأکيد بر فعال شدن شورای معلمان در اوایل سال تحصیلی و فعالیت در طول سال، توضیح داد: این شورا برای بررسی مسائل مختلف آموزشگاه‌ها فعال شود تا بتوان از دیدگاه‌های معلمان جهت ارتقای تعلیم و تربیت استفاده شود. از شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و بخش‌ها و همه مسئولان انتظار داریم که حضور فعالی در مدارس در جهت برپایی نماز جماعت پرشور در طول سال داشته باشند. 

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری ناظر بر هویت فردی و ملی، گفت: انتظار داریم راهکارهای مدیریتی جهت ارتقای هویت فردی و ملی دانش‌آموزان اندیشیده شود که ظرفیت شبکه شاد می‌تواند در این راستا فعال شود. دانش‌آموزان باید مرحوم کاظمی آشتیانی را بشناسند و پرسش اینجاست که امروز چه تعداد از دانش‌آموزان ما با خدمات این دانشمند آشنایی دارند. 

حیدری با تأکيد بر دقت نظر شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در جهت احیای هویت ملی دانش‌آموزان، ادامه داد: امسال باید با برنامه‌ریزی و دلسوزی و کار غیرت‌مندانه معلمان هویت ملی نوجوانان و دانش‌آموزان ما احیا شود تا به پرچم سه‌رنگ انقلاب اسلامی و به هویت ایرانی و اسلامی خود افتخار کنند. 

استاندار بیان کرد: ایجاد فضای نشاط برای دانش‌آموزان با توسعه فضاهای ورزشی، هنری، قرآنی و نیز تقویت فعالیت‌های جمعی پرورشی و اردویی، افزایش تعامل و پیوند مدیران و معلمان مدارس با اولیای دانش‌آموزان، افزایش جایگاه و منزلت کاری معلمان، آسیب‌شناسی فرهنگی و روانی دانش‌آموزان، برپایی باشکوه هفته دفاع مقدس در مدارس، پوشش رسانه‌ای مطلوب فعالیت‌ها و ساماندهی سرویس مدارس از دیگر انتظارات است که به عنوان مصوبه ابلاغ می‌شود.

اجرایی شدن پروژه مهر همزمان با بازگشایی مدارس 

در ادامه، افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به برنامه‌ریزی پروژه مهر در مرکز استان و تمامی شهرستان‌ها در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: برنامه‌های بسیار گسترده، متنوع و وسیعی ذیل این پروژه پیش‌بینی و نیز برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اتفاقات و حوادث احتمالی نیز که اجرای پروژه مهر را دچار اشکال کند، انجام شده است هر چند مجموعه آموزش و پرورش با تمام توان برای اجرای کامل این پروژه مصمم است.

وی با ذکر اینکه سال تحصیلی جدید با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» آغاز خواهد شد، ادامه داد: امسال در قالب اجرای طرح شهید عجمیان، پروژه زیباسازی و شاداب‌سازی مدارس استان اجرا شد که با حضور اولیا، دانش‌آموزان و کادر مدارس یک کارگاه بزرگ شاداب‌سازی بسیاری از مدارس در استان ایجاد شد. 

امیریان بیان کرد: همچنین جذب اعتبارات محرومیت‌زدایی با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شد و در حوزه تجهیز و نوسازی مدارس نیز اقدامات خوبی در تابستان امسال انجام شده است. در مبحث حمل و نقل مدارس استثنایی از سوی وزارت کشور ابلاغ و برنامه‌ریزی در استان انجام شد که خوشبختانه فرمانداران سراسر استان همکاری خوبی را جهت اجرایی شدن این ابلاغیه داشتند. همچنین با پیگیری معاونت متوسطه، مجوز تأسیس ۲ مدرسه نمونه متوسطه اول در شهرهای اردل و بن اخذ شد که جذب دانش‌آموزان نیز انجام شده و از سال تحصیلی جدید این آموزشگاه‌ها کار خود را آغاز می‌کنند. 

وی در پایان گفت: در خصوص مصوبه شورای آموزش و پرورش استان مربوط به شهرک منظریه شهرکرد، جلسه خوبی با وزیر و با حضور نماینده مردم شهرکرد در مجلس در تهران برگزار و مشکلات این منطقه به سمع و نظر وزیر رسید که تأکید داشت از ظرفیت سفر دوم ریاست‌جمهوری به استان جهت رفع مشکلات این شهرک استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha