بیست‌وپنجمین جشنواره «قصه‌گویی» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4169780
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

بیست‌وپنجمین جشنواره «قصه‌گویی» در کرمان برگزار می‌شود

سرپرست کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از برگزاری بیست‌وپنجمین دوره جشنواره «قصه‌گویی» در کرمان خبر داد و گفت: بخش ویژه سردار سلیمانی به این دوره جشنواره افزوده شده است و این امر رسالت کرمان را سنگین‌تر می‌کند.

بیست‌وپنجمن دوره جشنواره قصه‌گویی در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، اکبر خدادادی، سرپرست کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان امروز، ۲۸ شهریورماه در شورای آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه کانون تخصصی‌ترین مرکز کودکان و نوجوانان است، گفت: رویکرد کانون مشخص است و در بین رسالت‌های کانون قصه و کتاب اصالت خود را حفظ کرده است و امکانات بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد که می‌تواند در آموزش‌وپروش و سایر بخش‌ها از این ظرفیت استفاده شود.

وی کانون را از مصادیق خوب عدالت فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: ۶۰ فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیگیری می‌شود که یکی از آنها قصه‌گویی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

سرپرست کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر اینکه شخصیت کودکان را قصه و قصه‌گویی می‌سازد، افزود: روایتگری در بین نوجوانان اهمیت بسیاری دارد و از این منظر قصه‌گویی به‌عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین باید مورد توجه باشد.

خدادادی از برگزاری بیست‌و‌پنجمین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی قصه‌گویی در آبان‌ماه امسال در کرمان خبر داد و گفت: این دوره از جشنواره محدود به اعضای کانون نیست و اقشار مختلف جامعه مانند معلمان، والدین، روحانیون، دانش‌آموزان و... می‌توانند در مقام روایتگر و قصه‌گو در این دوره از جشنواره شرکت کنند و فرصت را از دشمنان بگیرند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با اهداف مختلفی از جمله بومی‌سازی، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه، تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی، احیای سنت‌ها و فرهنگ شفاهی و... از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

سرپرست کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره از اضافه شدن بخش ویژه سردار سلیمانی به بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قصه‌گویی خبر داد و اظهار کرد: این امر رسالت کرمان را سنگین‌تر می‌کند و باید در این بخش کرمان حضور جدی‌تری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha