سوگواری شهادت امام رضا(ع) در حوزه کمالیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4169070
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
فردا

سوگواری شهادت امام رضا(ع) در حوزه کمالیه برگزار می‌شود

مراسم سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) فردا، ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار می‌شود.

سوگواری شهادت امام رضا(ع)به گزارش ایکنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، مراسم سوگواری آخر ماه صفر و سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از سوی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، فردا شنبه، ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار می‌شود.

از عموم مردم خرم‌آباد، عزاداران حسینی و اراتمندان به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و اهل‌بیت(ع) برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت شده است.

این مراسم معنوی با سخنرانی، مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) و قرائت زیارت امین‌الله در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن‌مجتبی(ع) آیین عزاداری در جای جای استان برپا شد. همچنین در خرم‌آباد نیز مراسمی با حضور گسترده مردم در حوزه علمیه کمالیه این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام قابل، امام جمعه موقت قزوین در این مراسم شیوه‌های رفتاری و سبک زندگی پیامبر اعظم(ص) را به‌عنوان برگزیده الهی، درسی مهم برای زندگی بشر خواند و گفت: تأسی به سیره و سنت آن حضرت راهگشای مشکلات و تعالی بخش فرهنگی در جامعه کنونی است. 

وی افزود: کشف محتوای انسانی شخصیت عظیم پیامبر اکرم(ص) بسیار مهم است چرا که جهان امروز بیشتر از هر زمانی به انسانیت، مهربانی، محبت، بخشش و صفات اخلاقی سازنده نیاز دارد.

قابل تصریح کرد: اتمام مکارم اخلاق، هدف رسالت نبی اکرم(ص) است و ما نیز به عنوان یک مسلمان باید با الگوگیری از پیامبر گرامی اسلام(ص)، پرتویی از خلق و خوی پیامبر اسلام(ص) در رفتارمان نمایان باشد. 

مردم دیگر شهرهای استان هم در سالروز رحلت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، به سوگ نشستند.

انتهای پیام
captcha