برگزاری نشست «آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عضویت ایران در بریکس» در شیراز
کد خبر: 4168847
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

برگزاری نشست «آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عضویت ایران در بریکس» در شیراز

نخستین نشست تخصصی برگزاری همایش «آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عضویت ایران در گروه بریکس و تاثیر آن بر توسعه منطقه‌ای» در تشکیل شد.

پیمان بریکسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، پیرو اعلام معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور مبنی بر موافقت با برگزاری همایشی تحت عنوان «آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عضویت ایران در گروه بریکس و تاثیر آن بر توسعه منطقه‌ای» در مرکز استان فارس، نخستین جلسه کمیته تخصصی همایش مزبور با حضور دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مرتبط با محوریت دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 22 شهریورماه در شیراز تشکیل شد.

مرتضی شریفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این رابطه گفت:  در این جلسه برنامه‌ریزی، تقسیم وظایف و حوزه مسئولیت‌ها انجام شده و در این راستا دبیرخانه همایش در استان تشکیل خواهد شد و کمیته علمی همایش به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین کمیته دبیرخانه، به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس واگذار شد.

وی اضافه کرد: بر وفق نظر اعضا و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همایش مزبور در هفته اول آذرماه سال جاری با حضور مقامات ملی و استانداری های همجوار در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

شریفی افزود: با توجه به آنکه همایش مذکور از نگاه وزارت کشور همایشی ملی تلقی می‌شود، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به هماهنگی با وزارتخانه متبوع خود جهت حضور مقامات ملی در همایش فوق بوده و بخش خصوصی عضو دبیرخانه (اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف) نیز ملزم به انجام هماهنگی‌های لازم با اتاق‌های موصوف در سطح ملی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی ذیربط، علاوه بر برگزاری مطلوب همایش به ویژه از لحاظ کیفی، بتوانیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف را به نمایش بگذاریم به نحوی که با توجه به حضور مقامات ملی، دستاوردهای خوبی را برای استان به دنبال داشته باشد.

بنا بر این گزارش، پیوستن ایران به گروه بریکس که یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم محسوب می‌شود، نقش بسیار موثری در آینده اقتصاد ایران ایفا خواهد کرد چرا که این گروه به عنوان اقتصادی نوظهور با دارا بودن قریب نیمی از جمعیت جهان و حدود 28 درصد از ظرفیت اقتصاد جهان، پتانسیل بالایی برای تاثیرگذاری بر اقتصاد جهانی دارد و از سویی به دلیل آنکه یکی از رویکردهای اصلی اعضای بریکس، نقش حمایتی در برابر کشورهای در حال توسعه با هدف برقراری عدالت اقتصادی می باشد، بدون تردید فشارهای آمریکا علیه ایران را بی اثر خواهد کرد.

یادآور می‌شود، مرتضی شریفی طی حکمی از سوی استاندار فارس به عنوان دبیر نشست مذکور تعیین شده است.

انتهای پیام
captcha