برگزاری دومین روز عزاداری دهه پایانی ماه صفر در جهاددانشگاهی کرمان
کد خبر: 4168740
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

برگزاری دومین روز عزاداری دهه پایانی ماه صفر در جهاددانشگاهی کرمان

دومین روز از مراسم سخنرانی و عزاداری ایام پایانی ماه صفر با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه برگزار شد.

مراسم سخنرانی دهه پایانی ماه صفر در جهاددانشگاهی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، در آستانه سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دومین روز از مراسم سخنرانی و عزاداری ایام پایانی ماه صفر با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل این مجموعه امروز، ۲۲ شهریورماه در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحمانی، مدرس حوزه در این جلسه به بیان روایتی در اهمیت پرهیز از گناه پرداخت و با بیان اینکه لذت از گناه سبب هلاکت نفس می‌شود، گفت: پیامبر(ص) همچون یک طبیب عمل کرد تا انسان حقیقت خود را بشناسد.

وی با بیان اینکه حقیقت انسان تنها امور مادی نیست بلکه امور غیبی نیز وجود دارد و خداوند در سوره بقره نشانه مؤمنان را ایمان به غیب می‌داند، اظهار کرد: ایمان حقیقی این است که انسان ابتدا به خداوند ایمان داشته باشد و سپس ارتباطی عمیق با خدا برقرار کند، هدف و مقصدی جز خداوند نداشته و به غیر از خداوند به کسی اعتماد نداشته باشد.

این مدرس حوزه به اهمیت حفظ عهد و پیمان با خداوند اظهار کرد: در نماز همواره می‌گوییم «إیَّاکَ نَعْبُدُ وإیَّاکَ نَسْتَعِین» و اگر زندگی واقعی ما اینگونه باشد حقیقت زندگی را پیدا کرده‌ایم و اگر غیر از این باشد زندگی لهو و لعب است.

حجت‌الاسلام جعفری در پایان با پرداختن به نمونه‌هایی از زندگی لهو و لعب، گفت: اگر رابطه فرد با خداوند اصلاح شود خداوند نیز رابطه او را با دیگران اصلاح می‌کند. بر سر راه چنین فردی موانع وجود دارد زیرا سبب رشد می‌شود اما کار را متوقف نمی‌کند مانند سردار سلیمانی که با وجود موانع گروه‌های مختلفی را با هم همراه کرد.

انتهای پیام
captcha