همدان میزبان 5 شهید گمنام می‌شود
کد خبر: 4168673
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
در دی‌ماه امسال

همدان میزبان 5 شهید گمنام می‌شود

رئیس کمیته جستجوی مفقودین شهدای استان همدان گفت: همزمان با ششم دی‌ماه سال جاری، این استان میزبان پنج شهید گمنام می‌شود.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین شهدا استان  همدان

بهرام دوست‌پرست، رئیس کمیته جستجوی مفقودین شهدا در همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه همزمان با ششم دی‌ماه امسال این استان میزبان تشییع و تدفین پنج شهید گمنام است، گفت: این شهدا قرار است در مکان‌هایی که از قبل جانمایی شده، دفن شوند.

وی افزود: اقدامات مربوط به جانمایی این مکان‌ها که شامل شهرک مدنی، شهرک فرهنگیان، غار علی‌صدر، نمایشگاه بین‌المللی و پالیز اسدآباد است تا حدودی انجام شده است.

دوست‌پرست تصریح کرد: یکی از این شهدا در محل پارک مدنی شهرک مدنی که کار جانمایی آن به پایان رسیده تدفین می‌شود، اقدامات مربوط به محل شهرک فرهنگیان در دست انجام است، مکان جانمایی غار علی‌صدر در حال رایزنی برای جانمایی است و در شهر پالیز شهرستان اسدآباد نیز جانمایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این شهدا جزء شهدای گمنام بوده و هویت محل شهادت آنها نیز به ما تا زمان تحویل اعلام نمی‌شود، گفت: در حال حاضر 153 شهید گمنام در 56 نقطه استان همدان مدفون هستند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین شهدای استان همدان با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه نسل جوان امروز بیان کرد: وجود یادمان‌ها، تندیس‌ها و المان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی به نام این شهدا می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha