سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در سه روز پایانی ماه صفر
کد خبر: 4168265
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در سه روز پایانی ماه صفر

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: خطوط یک و دو قطار شهری از روز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) تا روز شهادت امام رضا(ع) به صورت رایگان به زائران خدمت‌رسانی خواهد داشت.

قطار شهریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجتبی زمانیان وحیدی، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد، اظهار کرد: مدت زمان سرویس‌دهی قطارشهری در روز و شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و روز و شب شهادت امام رضا(ع) دو ساعت افزایش خواهد داشت.

وی افزود: سرویس‌دهی خطوط یک و دو قطارشهری مشهد در روزهای عادی تعطیل از ساعت هفت صبح شروع می‌شود، اما ساعت خدمت‌رسانی قطارشهری مصادف با شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا پایان ماه صفر از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و تا 23 ادامه دارد. با توجه به درخواست مسافران و استقبال زائران، شرکت بهره‌برداری قطار شهری آمادگی افزایش خدمت‌رسانی تا ساعت 24 را در این ایام دارد.

زمانیان بیان کرد: سرفاصله زمانی خط یک و دو نیز در روز و شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا (ع )‌ دو دقیقه کاهش می‌یابد و فاصله زمانی خط یک از هفت دقیقه به پنج و خط دو از 10 دقیقه به هشت دقیقه خواهد رسید.

وی خدمات فرهنگی به زائران را از دیگر اقدامات مدیریت قطار شهری عنوان کرد و افزود: نمایشگاه هنری با عنوان «مترو گالری» که به صورت ثابت در ایستگاه شهید کاوه در مناسبت‌های ملی مذهبی برپا می‌شود در دهه پایانی صفر نیز با موضوعات حرم امام رضا(ع) و زیارت در معرض دید مسافران قرار می‌گیرد.

زمانیان تصریح کرد: فضاآرایی و سیاه پوش کردن در ایستگاه‌های غدیر و شریعتی، اکران تصاویر و کلیپ‌های مناسبتی از مانیتورهای ناوگان و ایستگاه‌ها از دیگر اقدامات فرهنگی در ایام دهه پایانی صفر است. اکران تصاویر زنده از حرم مطهر رضوی(ع) و راه‌اندازی چایخانه صلواتی در دو ایستگاه غدیر و شریعتی را نیز در برنامه‌های فرهنگی قطار شهری داریم.

انتهای پیام
captcha