اعلام عزای عمومی در سفیدشهر آران و بیدگل
کد خبر: 4168040
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

اعلام عزای عمومی در سفیدشهر آران و بیدگل

در پی ارتحال امام‌جمعه سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل، سه روز عزای عمومی در این شهر اعلام شد.

مراسم تشییع پیکر و ترحیم امام‌جمعه سفیدشهربه گزارش ایکنا از اصفهان، در پی ارتحال حجت‌الاسلام عباس نصیری‌ نصرآبادی، امام‌جمعه سفیدشهر از امروز، ۱۹ شهریورماه به مدت سه روز در این شهر عزای عمومی اعلام شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين عباس نصيری نصرآبادی در سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در شهر نصرآباد (سفيدشهر) از توابع آران و بیدگل دیده به جهان گشود. 

وی از فعالان مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی در نصرآباد بود که در روشنگری، اطلاع‌رسانی و همچنین ساماندهی تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه نقش بسزایی داشت.

حجت‌الاسلام نصیری فعالیت خود را قبل از انقلاب از مسجد جامع سفیدشهر در قالب کلاس‌های قرآنی آغاز کرد و بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس در زمینه بسیج مردمی ادامه داد. برادر او، طلبه شهید محمود نصیری در سال ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پدربزرگش، ملامحمود نصرآبادی از علمای برجسته بود که نزدیک به نیم‌قرن برای آموزش مسائل دینی مردم منطقه تلاش کرد و کرامات بسیاری از او در بین مردم منقول است. جدش، میرزا محمد نصیر، مجتهد برجسته و از خیران و واقفان قرن ١٢ هجری بود که صاحب رساله و آثار علمی است. 

حجت‌السلام نصیری پس از گذراندن دوران تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه وارد حوزه علمیه قم شد و مدرک كارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی در سال ١٣۶٠ از مدرسه عالی قم اخذ كرد و در همان سال به استخدام اداره آموزش و پرورش شهرستان آشتيان از توابع استان مركزی درآمد. وی در آشتیان، امامت جمعه موقت شهر را برعهده داشت.

۳۰ سال سابقه خدمت در  آموزش و پرورش و انتقال به کاشان در سال ١٣٧۴، بخشی دیگر از مسیر زندگی این روحانی انقلابی بود. حجت‌الاسلام نصیری دروس تعليمات دينی و قرآن را به مدت ١٢ سال در دبيرستان امام كاشان و دبیرستان محتشمی آموزش داد و جزو اساتید مطرح و نمونه در آموزش و پرورش کاشان انتخاب شد. وی از مدرسان دانشگاه در گروه معارف اسلامی، از مدرسان حوزه علمیه کاشان و عضو هیئت‌مدیره مهد قرآن کریم شهرستان کاشان بود. 

مراسم تشییع پیکر امام‌جمعه سفیدشهر امروز، ۱۹ شهریورماه ساعت ۱۶ از گلزار شهدای علی‌آباد و محمدآباد به طرف سفیدشهر برگزار می‌شود.

همچنین مراسم ختم این روحانی مبارز و انقلابی، امشب بعد از نماز مغرب و عشا از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ در مسجد جامع سفیدشهر برگزار خواهد شد.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha