رفع مشکل کمبود مدرسه در منظریه شهرکرد در دستور کار است
کد خبر: 4168007
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

رفع مشکل کمبود مدرسه در منظریه شهرکرد در دستور کار است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه منظریه با توجه به جمعیت دانش‌آموزان ساکن باید ۱۴ مدرسه داشته باشد اما تنها از چهار آموزشگاه برخوردار است، از اتخاد ساز و کاری برای احداث مدارس در این منطقه خبر داد.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۹ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی و با تصریح اینکه ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز امسال سال تحصیلی را آغاز می‌کنند، اظهار کرد: ۱۲ هزار دانش‌آموز ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و ۳۷ هزار متوسطه دوم در این جمع قرار دارند؛ ۳۰ شهریورماه جشن شکوفه‌ها ویژه ۲۰ هزار کلاس‌اولی و ۱۶ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک، جشن غنچه‌ها ویژه پیش‌دبستانی‌ها برنامه‌ریزی شده است و زنگ مقاومت و مهر نیز در روز شنبه، اول مهرماه در مدارس سراسر استان به صدا در خواهد آمد.

وی با ذکر اینکه از صفر تا صد مقوله سرویس مدارس با لغو کمیسیون ماده ۱۸ به شورای ترافیک واگذار شده است، ادامه داد: آموزش و پرورش درواقع موظف است دانش‌آموزان را در مدرسه تحویل بگیرد و فرایند تعلیم و تربیت آنان را بر عهده داشته باشد و لذا مسئولیت سرویس مدارس از آنجا که بسیار پرحجم بود طی یک ابلاغ کشوری، وظایف این حوزه از آموزش و پرورش سلب و به شورای ترافيک استان واگذار شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص چرایی مشکلات ترافیکی در شهرکرد در ایام مدرسه، توضیح داد: یکی از علت‌ها مربوط به منطقه منظریه است‌ که‌ با توجه به جمعیت دانش‌آموزان ساکن، باید ۱۴ آموزشگاه داشته باشد اما تنها از چهار آموزشگاه برخوردار است و لذا دانش‌آموزان ساکن این محله باید به مدارس سطح شهر بروند و این یکی از علل ایجاد ترافیک بالاست.

وی اضافه کرد: یک ماه قبل نامه‌ای به صاحبان مدارس غیر دولتی ارسال و از آنان در جهت مدرسه‌سازي در منظریه دعوت به عمل آمد، در این راستا زمین‌های مازاد قابل واگذاری در منظریه احصا شده است و افراد متقاضی احداث مدرسه که توانایی ساخت و ساز دارند درخواست خود را ارائه داده‌اند و ساز و کار در حال اجراست که بتوانیم شاهد ایجاد آموزشگاه‌های جدید در منطقه منظریه باشیم.

امیریان تأکید کرد: البته مکاتباتی با مسکن و شهرسازی و استانداری انجام و نسبت به این ترک فعل رایزنی شده است و این خطری جدی در حوزه‌های مختلف امنیتی و اجتماعی ممکن است ایجاد کند که طبعا نگرانی پدر و مادرها را هم در پی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروی انسانی در این نهاد، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، درمجموع ۱۴۴۶ نیرو جذب شدند که شامل ۲۵۷ نیرو از محل ماده ۲۸ بود و امسال رقم جذب از محل ماده ۲۸، ۹۰۹ نفر است. در حال حاضر مراکز مصاحبه دبیری و هنرآموزی در حال انجام مصاحبه هستند و نتایج آموزگاری نیز به زودی اعلام می‌شود. 

امیریان با اشاره به اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان در این دولت، تصریح کرد: هیچ دولتی سمت طرح رتبه‌بندی نرفت، دولت سیزدهم اما باوجود بار مالی این طرح و تنگناهای مالی موجود، رتبه‌بندی معلمان را اجرا کرد و در استان، بالغ بر ۱۴ هزار حکم صادر شد. بدیهی است که این طرح اشکالات و اعتراضاتی هم در پی دارد که رسیدگی و رفع خواهد شد و آیین‌نامه رتبه‌بندی نیز هر دو سال یکبار باید مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

مديرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: در خصوص ثبت‌نام مدارس، هیچ مدرسه‌ای به‌جز در مورد پول بیمه و کتاب حق اخذ وجه ثبت‌نام ندارد و مدارسی که هزینه دریافت کنند تخلف محسوب می‌شود که در این راستا برخوردهایی نیز صورت گرفته و با مدیران برخی مدارسی که این تخلف را داشته‌اند، برخورد شده است. 

انتهای پیام
captcha