تمهیدات شهرداری شهرکرد در آستانه بازگشایی مدارس اعلام شد
کد خبر: 4167632
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

تمهیدات شهرداری شهرکرد در آستانه بازگشایی مدارس اعلام شد

در آستانه بازگشایی مدارس طرح «استقبال از ماه مهر» در شهرکرد توسط مجموعه مدیریت شهری اجرا می‌شود.

شهرداری شهرکردبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد با بیان اینکه این مجموعه در حوزه عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک و فضای سبز اقداماتی در جهت استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی برگزاری کارناوال شادی، سرودهای پاتوقی و توزیع بسته‌های فرهنگی بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: پاکسازی مبادی ورودی شهر، پاکسازی مدارس، شست‌وشوی معابر، لایروبی جوی و جداول نیز انجام می‌شود. خط‌‌کشی معابر، نصب علائم ترافیکی و آشکارسازی خطوط پیاده و سرعت‌گیرها در حوزه ترافیک در حال انجام است.

واحدیان از افزایش تعداد اتوبوس‌ها در زمان بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: از زمان بازگشایی مدارس تعداد اتوبوس‌ها افزایش و مدت زمان انتظار مسافر کاهش می‌یابد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: اکیپ فوریت‌های عمرانی مناطق نیز باید نسبت به لکه‌گیری معابر نزدیک مدارس اقدام و در صورت نیاز جوی و جداول اصلاح شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مهرماه سال تحصیلی دانشگاه‌ها نیز آغاز می‌شود میدان ورودی دانشگاه گل کاری و کاشت درخت و گل در لاین کندرو و تندرو در مسیر دانشگاه نیز انجام شود. مدیریت شهری در حال حاضر بخشی از اقدامات را در آستانه بازگشایی مدارس شروع کرده است اما در هفته پایانی شهریور اقدامات تشدید می‌شود.

محمدرضا محمدیان، معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد نیز در این خصوص، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح استقبال از ماه مهر و در آستانه بازگشایی مدارس، پاکسازی مدارس در نواحی چهارگانه با تلاش مسئولان نواحی و پاکبانان انجام می‌شود. با همکاری واحد نقلیه و موتوری تا پایان شهریور ماه طرح پاکسازی در مدارس اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: پاکسازی مبادی ورودی، نخاله‌برداری، شست و شوی معابر و لایروبی پل و مسیل‌های مقابل مدارس نیز انجام می‌شود. پاکسازی و رفت و روب معابر منتهی به مدارس، شست و شوی مخازن زباله و جمع‌آوری نخاله‌های اطراف مدارس و… را در دستور کار دارد.

عنایت‌الله راهنورد، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد نیز از استقرار پنج اکیپ ثابت و پنج اکیپ سیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد در شهرکرد در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: آتش‌نشانان در هفته اول مهرماه در نقاط مختلف آماده سرویس‌‍‌دهی و امدادرسانی به شهروندان هستند تا بتوانند با آمادگی کامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را برای ارائه خدمات ایمنی به صحنه حوادث احتمالی برسانند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با تأکید بر اهمیت مشارکت و همکاری شهروندان در کاهش حوادث از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر نوع حادثه سریعاً با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس بگیرند.

همچنین، پیمان محقق، مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد اظهار کرد: به‌منظور تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان و ایمنی آنها در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر خط ‌کشی خطوط عابر پیاده، آشکارسازی سرعت‌گیرها و سرعت‌گاه‌ها و سایر اقدامات ترافیکی در جلوی درب مدارس، به‌صورت شبانه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات خط کشی معابر سطح شهر تا بازگشایی مدارس تداوم دارد، افزود: 1400 مترمربع از معابر در مقابل مدارس با اعتباری بالغ‌بر 700 میلیون تومان خط‌ ‌کشی و یا آشکارسازی محل عبور انجام می‌شود.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد از نصب 50 تابلو علائم ترافیکی برای عبور اطفال با حدود 200 میلیون تومان اعتبار در مقابل مدارس خبر داد و گفت: در راستای کنترل ترافیک در روز بازگشایی مدارس زمانبندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز اصلاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha