اربعین حسینی ابزاری قوی در برابر جبهه فرهنگی غرب است
کد خبر: 4166882
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

اربعین حسینی ابزاری قوی در برابر جبهه فرهنگی غرب است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان پیاده‌روی اربعین را یک حرکت درست در مسیر اشاعه فرهنگ اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) دانست و گفت: اربعین یکی از ابزارهای قوی، مؤثر و پرنفوذ در برابر جبهه غرب در فضای فرهنگی است.

حجت الاسلام اصحابی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در گلستانحجت‌‌الاسلام علی اصحابی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان در مراسم سوگواری و عزاداری اباعبدالله(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: در عصر کنونی امام حسین‌(ع) شخصیتی فراجهانی و فراملی است و ارادت به حضرت اباعبدالله‎الحسین(ع) فقط مختص شیعیان نیست.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان پیاده‌روی اربعین را یک حرکت صحیح در مسیر اشاعه فرهنگ اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) دانست و افزود: اربعین یکی از ابزارهای قوی و مؤثر و پرنفوذ در برابر جبهه غرب در فضای فرهنگی است.

حجت‌الاسلام اصحابی با بیان‌ اینکه سفر معنوی اربعین جنبه تبلیغی و ترویجی اخلاق‌مداری مسلمان را به منصه ظهور گذاشته است، گفت: هر کدام از زائران می‌توانند با رعایت اخلاق و منش مروج فرهنگ شیعی باشند، لذا آنها می‌توانند با تسلط به زبان‌های مختلف دنیا پیام‌های عاشورایی را به دیگران انتقال دهند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) برای امروز ما درس عزت، مقاومت، ایستادگی و فتوت و جوانمردی دارد، اظهار کرد: مردمی که با مسلک و مرام فتوت و جوانمردی امام حسین‌(ع) آشنا نباشند تن به ذلت می‌دهند اما آنان‌که در مکتب زندگی‌ساز امام حسین‌(ع) تربیت یافته باشند از عزت و سربلندی خود با مقاومت و مجاهدت صیانت می‌کنند.

وی با بیان‌ اینکه فرهنگ عاشورا روحیه ایستادگی در برابر زورگویی مستکبران عالم را به نمایش گذاشته است، گفت: معاندان و دشمنان اسلام از هجمه و اهانت به ارزش‌های اسلامی چیزی عاید آنها نخواهد شد، بلکه این خباثت‌ها ماهیت پلید آنان را آشکار ساخته و موجب اقبال و گرایش بیشتر و جدی‌تر مردم به جبهه حق و فاصله گرفتن از یزیدیان زمان می‌شود.

انتهای پیام
captcha