روایت فعالیت جهادی طلاب و شکل‌گیری قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4166802
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
به انگیزه سالروز حضور رهبری در فردوس

روایت فعالیت جهادی طلاب و شکل‌گیری قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی

فرماندار فردوس با اشاره به نامگذاری ملی سالروز حضور مقام معظم رهبری در ۱۳ شهریورماه در شهرستان فردوس به نام روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی گفت: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران طی سال گذشته باعث فعال شدن قرارگاه‌هایی در شهرستان و شروع اقدامات جهادی بسیار در این منطقه شد.

مهدی روشن، فرماندار فردوسمهدی روشن، فرماندار فردوس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص ثبت روز 13 شهریور در تاریخ ملی اظهار کرد: سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۴۷ زمانی که در شهرستان فردوس در خراسان آن زمان، زلزله هفت ریشتری به وقوع پیوست، ۲۰ هزار نفر از این شهرستان جان باختند.

وی با بیان اینکه در آن زمان و در میان عدم توجه حکومت، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به اتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، با یک گروه جهادی طلاب برای خدمت به مردم به منطقه آمدند.

فرماندار فردوس با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در آن زمان تنها ۲۹ سال داشتند و با وجود سن کم خدماتی ماندگار در منطقه به یادگار گذاشتند، تصریح کرد: با حضور روحانیون در منطقه ۱۲ کامیون از کمک‌های امدادی مردم به منطقه آمده و در بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

روشن با بیان اینکه این گروه جهادی یک فعالیت موفق را پایه‌ریزی کرد، در خصوص پیشنهاد نامگذاری روز ۱۳ شهریورماه مصادف با سالروز اولین اردوی جهادی ایران و یادبود حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس برای کمک به مردم زلزله‌زده شهرستان به‌عنوان روز اردوهای جهادی گفت: این پیشنهاد در جلسه مورخ 25 آبان‌ماه سال گذشته کارگروه نامگذاری روزها و مناسبت‌های خاص مطرح شد و پس از بحث و بررسی روز ۱۳ شهریورماه با عنوان سالروز زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷، روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی برای درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه محور فعالیت گروه‌های جهادی را رهبری با عملکرد خود پایه‌ریزی کردند و باید در یادها بماند، تصریح کرد: پس از اجلاسیه ملی جهادگران که با حضور هزار نفر طی سال گذشته در شهرستان فردوس برگزار شد، قرارگاه‌هایی در شهرستان فعال شد که مبدأ حرکت‌های بسیاری در این منطقه شد.

فرماندار فردوس با بیان اینکه این هویت برای ادامه فعالیت‌های جهادی در منطقه نباید فراموش شود، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و بنیاد علوی و بنیاد برکت منعقد شده که ساخت 100 واحد مسکونی برای محرومان شهرستان فردوس از جمله فعالیت‌هاست.

روشن با اشاره به برگزاری رزمایش دو هزار جهادگر از امروز در مرکز استان برای گره‌گشایی از مردم گفت: حرکت طلاب در آن زمان باعث شد تا چشم مردم نسبت به ظلم و جور حکومت وقت باز شود، بنابراین نباید این روزها فراموش شود و باید به این گره‌گشایی با کمک گروه‌های جهادی ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha