اعتقاد و ایمان به خدا؛ وجه تمایز نیروهای مسلح ایران
کد خبر: 4166739
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مطرح کرد:

اعتقاد و ایمان به خدا؛ وجه تمایز نیروهای مسلح ایران

امام‌جمعه اصفهان گفت: از وجوه تمایز نیروهای مسلح ایران این است که علاوه بر نخبگی در عرصه نظامی و تولید سلاح، در عرصه اعتقاد و ایمان به خدا بی‌بدیل بوده‌اند.

دیدار فرماندهان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با امام‌جمعه اصفهانبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار جمعی از فرماندهان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امیدواریم خداوند به همه توفیق دهد تا حسینی زندگی و رفتار کنیم و حسینی بمیریم.

وی با بیان اینکه گزارش ارائه‌شده از سوی فرماندهان پدافند هوایی در زمینه توانمندی‌ها و پیشرفت‌های نظام در این عرصه باعث مسرت و امیدواری است، گفت: از دیگر وجوه تمایز نیروهای مسلح ایران این است که علاوه بر نخبگی در عرصه نظامی و تولید سلاح، در عرصه اعتقاد و ایمان به خدا بی‌بدیل بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در ادامه با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) درباره تفاوت مرگ و زندگی بیان کرد: ایشان می‌فرماید: «مرگ زمانی است که زنده بوده، ولی زیر سلطه دیگران باشید و زندگی زمانی است که مرده باشید، ولی با عزت.» این روایت، سخن و اعتقاد دین اسلام است.

وی تصریح کرد: عزت‌آفرینی از اصول بلاشک دین ماست و اسلام هرگز اجازه زیر سلطه دیگران و ذلیل بودن را به هیچ مسلمانی نمی‌دهد؛ نیروهای مسلح ایران با تأسی به این اصل در چهار دهه گذشته حرکت کرده‌اند و این موضوع قابل تقدیر است.

امام‌جمعه اصفهان یادآور شد: در ابتدای جنگ تحمیلی، تمام تلاش دشمن این بود که اسلحه‌ای به ایران فروخته نشود و امروز به برکت انقلاب اسلامی پس از چهار دهه، تمام همت دنیای کفر این است که کسی از ایران اسلحه نخرد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای آمریکایی حتی اجازه عوض کردن فیلتر هواپیماها را به مهندسان ایرانی نمی‌دادند؛ ولی امروز مجهزترین و پیشرفته‌ترین پهپادهای آمریکایی هک می‌شود. بزرگترین درسی که ملت ایران در طول 40 سال گذشته فراگرفته است، این بوده که دشمن و تهدیدات باعث تحرک و رشد می‌شود و اگر از قافله همت و تلاش عقب بمانیم، دشمن ما را می‌بلعد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ...» گفت: در هیچ کدام از ارتش‌ها و نیروهای مسلح جهان، جز اسلام چنین دستور محکمی وجود ندارد که به قوی کردن در حد توان و آن هم برای دفاع فرمان دهد.

وی تأکید کرد: پیشرفت حداکثری در توانایی نظامی و ارتقای قابلیت‌ها و مهارت‌های نیروهای مسلح بر مدار اسلام است تا از جنگیدن با شما به دل دشمنان هراس بیفتد؛ در غیر این صورت دشمن وارد خانه می‌شود و به کسی رحم نخواهد کرد.

تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در تغییر ساختار ارتش

امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تدبیر تاریخی رهبر معظم انقلاب در 10 شهریورماه مبنی بر جدا شدن پدافند هوایی از نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در طول 15 سال گذشته، بیش از 600 بار درباره اهمیت و نقش پدافند هوایی به‌عنوان خط مقدم دفاع از کشور در فرمایش‌های خود اشاره کرده است.

وی تصریح کرد: این تدبیر حکیمانه و دوراندیشانه ایشان برای تغییر ساختار ارتش از سه نیرو به چهار نیرو و نقش بخشیدن مجزا به پدافند هوایی، نشان از عمق تحلیل‌های این رهبر فرزانه دارد، به نحوی که پدافند هوایی امروز نقطه ثقل مقابله با دشمنان محسوب می‌شود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تأکید کرد: شرایط جنگی حال حاضر دنیا و تبدیل صحنه مبارزه از نیروی زمینی به عرصه هوایی و سایبری، ما را بر آن داشته است تا نیروی قدرتمند پدافند هوایی هم‌تراز با تهدیدات جهانی تربیت کنیم و امروزه طرح‌ریزی‌های اتفاق افتاده در نیروی پدافند هوایی بعد بین‌المللی دارد.

وی در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات، سیاست‌ها و توانایی‌های موجود در بدنه پدافند هوایی کشور و نقشه شوم دشمنان در تهدیدات هوایی و سایبری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

انتهای پیام
captcha