توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کاهش نرخ بیکاری مؤثر است
کد خبر: 4166525
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کاهش نرخ بیکاری مؤثر است

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان نسبت به میانگین کشوری 2.1 درصد پایین‌تر است، گفت: نرخ بیکاری 1.6 درصدی استان در حوزه افرادی است که علی‌رغم تحصیلات دانشگاهی، مهارت لازم برای انجام امور فنی و حرفه‌ای را ندارند، از این رو توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری ایفا می‌کند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 11 شهریورماه در دیدار با مشاور وزیر کشور در امور فناوری، بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فعالان عرصه پژوهش و فناوری و توسعه فعالیت‌های این حوزه مهم و اثربخش تأکید و اظهار کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان تهدیدهایی همچون پسماند را به فرصت تبدیل کرد و توسعه، تولید و اشتغال در استان را سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان نسبت به میانگین کشوری 2.1 درصد پایین‌تر است، افزود: نرخ بیکاری 1.6 درصدی استان در حوزه افرادی است که علی‌رغم تحصیلات دانشگاهی، مهارت لازم برای انجام امور فنی و حرفه‌ای را ندارند، از این رو توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری ایفا می‌کند.

عباسی تصریح کرد: باید همتراز با توسعه اشتغال گیلان در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ...، سهم مباحث دانش بنیان به خوبی افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین خواستار ورود عملیاتی پارک علم و فناوری برای کمک به اجرای بهتر مباحث مدیریت پسماند در استان و همچنین شتاب در روند این مهم از سوی شهرداری رشت و دیگر متولیان امر شد.

استاندار گیلان با مهم شمردن اینکه باید زنجیره مدیریت پسماند در استان گیلان به درستی انجام شود، گفت: توجه به مسائل زیست محیطی از جمله ساماندهی پسماند سراوان و تفکیک زباله از مبدأ با روی کارآمدن دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد؛ اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است که انتظار می‌رود امورات مختلف با توازن به سرانجام مطلوب برسد.

حمیدرضا طهوری، مشاور وزیر کشور در امور فناوری نیز در این دیدار گفت: با تشکیل دبیرخانه مشترک، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و دفتر کارآفرینان در توسعه هر استان نقش مستقیم دارند.

وی افزود: بازیگران علم و فناوری باید وارد حوزه اقتصاد شوند و در حوزه‌های ‌اصلی اقتصاد کشور مشارکت کنند، فعالیت حاضر و ملموس داشته باشند تا توسعه اقتصاد کشور را به شکل دانش بنیان شکل دهیم.

طهوری تأکید کرد: وزارت کشور فعالیت‌های دانش بنیان را در آیین‌نامه‌ای به نام آیین نامه تولید دانش بنیان در 18 ماده تدوین کرده است، این مجموعه در اختیار وزارت علوم قرار گرفته تا دانشگاه‌هایی که شایستگی محوری دارند، مأموریت‌هایی را در سطح ملی و به عنوان مأموریت بلندمدت برعهده بگیرند.

انتهای پیام
captcha