ماهیت جمهوری اسلامی ایران استعمارستیزی است
کد خبر: 4166522
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

ماهیت جمهوری اسلامی ایران استعمارستیزی است

فرمانده مرزبانی استان گیلان با اشاره به اینکه ماهیت نظام جمهوری اسلامی، استعمارستیزی است،  گفت: ما یک کشور استعمارستیز هستیم و دنیا ما را به این می‌شناسد و ماهیت جمهوری اسلامی بازدارندگی را حتی برای کشورهای اسلامی ایجاد کرده و ما الان به این خودباوری رسیدیم که می‌توانیم.

آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه دریابانی بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ اصغر بازگیر، فرمانده مرزبانی استان گیلان امروز، 11 شهریورماه در آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه دریابانی بندر انزلی، اظهار کرد: مرزهای استان گیلان با توجه به وسعت طول سواحل حدود ۳۱۰ کیلومتر، سیزدهمین مرزهای کشور را از ۱۷ استان مرزی تشکیل می‌دهد و پایگاه بندر انزلی از لحاظ وسعت با توجه به اینکه ۱۰ حوزه مسئولیتی که در مجاورت ۱۰ شهرستان مرزی است تقریبا یک دهم مرزهای استان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به موقعیت سوق الجیشی این بندر، افزود: در عین فرصت، چالش‌هایی هم داریم که از آن جمله پسرفت آب دریای خزر است که بایستی فکر اساسی شود و راهبرد کلانی را کشورهای مشترک المنافع این دریا در دستور کار قرار دهند.

بازگیر با اشاره به مؤلفه‌های قدرت، تصریح کرد: تکنولوژی، منابع انرژی، نیروی انسانی و همچنین دسترسی به دریا از جمله مؤلفه‌های قدرت در عصر حاضر هستند.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با اشاره به هجمه‌هایی که بر علیه کشور ما از سوی دشمنان انجام می‌شود، تأکید کرد: تکنولوژی فقط صنعتی نیست بلکه دفاعی هم هست ضمن اینکه طبق اذعان کارشناسان آسیا یکی از حوزه‌های برتر دنیاست و ایران در قلب این حوزه جای دارد و این اهمیت دارد و هجمه‌هایی که بر علیه ماست به این دلیل است که می‌خواهند این همه منابع عظیمی که در این کشور وجود دارد دسترسی پیدا کنند.

بازگیر با اشاره به اینکه ماهیت نظام جمهوری اسلامی، استعمارستیزی است، گفت: ما یک کشور استعمارستیزهستیم و دنیا ما را به این می‌شناسد آمریکای جنوبی آفریقا واقعا اظهار امیدواری می‌کنند و جبهه گیری ما را رصد می‌کنند.

وی افزود: ماهیت جمهوری اسلامی بازدارندگی را حتی برای کشورهای اسلامی ایجاد کرده، اکنون به این خودباوری رسیدیم که می‌توانیم و هر زمان جمهوری اسلامی می‌خواهد از یک پیچ تاریخی بگذرد هجمه‌ها وارد می‌شود یا هرجا جمهوری اسلامی به یک موفقیت می‌رسد هجمه‌ها افزایش می‌یابد، اما به بیان سردار سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» و هیچ ترسی نداریم و محکم ایستاده‌ایم.

فرمانده مرزبانی استان گیلان گفت: در مقابل دشمنان هر نوع جنگی را شما بخواهید در طول ۴۰ سال بر ما تحمیل کردند از جنگ کلاسیک و نظامی تا جنگ پاراتیزانی در مرزها، تحریم و جنگ فرهنگی، تمام قد پای کار آمدند ولی نتوانستند از این طریق ضربه بزنند و چند سالی است که دست به دامان یک سری از خناسان و کشورهای استعماری شدند و جنگ ترکیبی را علیه ما آغاز کردند.

بازگیر با اشاره به اینکه دشمنان امسال هم کوتاه نیامدند به حادثه شاهچراغ اشاره کرد و گفت: به دنبال تقویم امنیتی درست کردن هستند، ما باید با همپوشانی تمام این توطئه‌ها را نقش بر آب کنیم. شیوه سال قبل این‌ها ایجاد شبهه در ذهن اقشار مختلف مردم بود.

گفتنی است؛ در این مراسم سرهنگ اسماعیل خود خروج تکریم و سرهنگ مهدی عسگری به سمت فرمانده جدید پایگاه دریابانی بندرانزلی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha