نباید چرخه هنری جهاد تبیین در راهپیمایی اربعین فراموش شود
کد خبر: 4166399
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

نباید چرخه هنری جهاد تبیین در راهپیمایی اربعین فراموش شود

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اينکه نباید چرخه هنری جهاد تبیین و معرفی راه و مسیر شهدای کربلا را فراموش کنیم، گفت: در شبکه توزیع آثار هنری نیازمند هم‌افزایی و همکاری با گروه‌های مبلغ هستیم و از طرفی باید اتاق مشترک عملیاتی فرهنگی ـ تبلیغی شکل گیرد تا بتوان برنامه‌های هنری و مذهبی را جهت دهی کرد.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیمجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در مورد بهره‌گیری از ابزار هنر در عرصه نشان دادن راه کربلا، اظهار کرد: ظرفیت هنرمندان در این حوزه بسیار بالا بوده و باید از توان آنان بهره جست که این خود یک نوع جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه مخاطب‌شناسی و کیفی‌سازی برنامه‌های هنری برای جذب مخاطبان بسیار مهم است و از طرفی تولید آثار خوب و مطلوب نیازمند هزینه کردن با مدیریت و برنامه‌ریزی مطلوب است، تصریح کرد: باید رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متناسب با نسل جوان که دائما در معرض آسیب هستند اجرایی شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اينکه نباید چرخه هنری جهاد تبیین و معرفی راه و مسیر شهدای کربلا را فراموش کنیم، افزود: در شبکه توزیع آثار هنری نیازمند هم‌افزایی و همکاری با گروه‌های مبلغ هستیم و از طرفی باید اتاق مشترک عملیاتی فرهنگی ـ تبلیغی شکل گیرد تا بتوان برنامه‌های هنری و مذهبی را جهت دهی کرد.

کریمیان با بیان اینکه از یاد نبریم ابزار هنر یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها برای انتقال مفاهیم عاشورایی است و در این راستا باید از موکب‌های هنری در مسیر راهپیمایی اربعین بهره جست، ادامه داد: موکب فرهنگی هنری آل‌یاسین خراسان‌جنوبی به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می‌شود.

 وی با بیان اینکه در این راستا و انتقال مفاهیم مذهبی در قالب هنر، تصریح کرد: موکب فرهنگی هنری آل‌یاسین خراسان‌جنوبی به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شد. این موکب در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده و تمرکز آن، ارائه خدمات مختلف فرهنگی و هنری در شهر کاظمین است. 

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۸۰ نفر در قالب موکب «آل یاسین» به عراق اعزام شدند و این موکب شامل گروه روحانیون و ذاکرین اهل بیت(ع)، گروه نمایش تعزیه‌خوانی، تئاتر خیابانی و پرده‌خوانی، گروه سرود، گروه کودک و نوجوان، گروه رادیو و تلویزیون و گروه اکران مردمی آثار تجسمی است.

کریمیان در زمینه فعالیت‌های این موکب در سال گذشته اظهار کرد: موکب «آل یاسین» در سال گذشته در اربعین حسینی اقدام به اجرای نمایش خیابانی مدافعان حرم، صبح خاطره و رونمایی از یک کتاب کرده است و از جمله اهداف برپایی این موکب می‌توان به تبیین قیام عاشورا و حرکت اربعین حسینی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه محتوای دینی و اعتقادی در قالب هنر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پوشش رسانه‌ای بسیار خوبی به فعالیت‌های معنوی خیرین این دیار در ایام اربعین داده شود چراکه جامعه هنری کمترین سطح دریافت بودجه را در کشور دارد که گاهی همین مقدار نیز به‌درستی توزیع نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: هنر یک عنصر تأثیرگذار فرهنگی بوده و با توجه به تبلیغات گسترده و  عظیمی که علیه جمهوری اسلامی ایران در حال وقوع بوده، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، حساب شده و کارشناسی شده برای جبهه‌گیری  و جبهه‌سازی در مقابل دشمن هستیم.

کریمیان تصریح کرد: ترویج و توزیع آثار هنری از تولید هم مهم‌تر است و از طرفی برای تبلیغ آثار هنری به یکپارچه‌سازی ظرفیت‌های همه سازمان‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی نیازمندیم و کار مردمی در فضای اربعینی به معنای همین تبلیغ است اما نیازمند حمایت مسئولان نیز هستیم.

انتهای پیام
captcha