اربعین فرصتی برای تمرین سبک زندگی مهدوی است
کد خبر: 4166346
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
حجت‌الاسلام حسینی:

اربعین فرصتی برای تمرین سبک زندگی مهدوی است

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین با بیان اینکه اربعین عرصه‌ای برای کنشگری است و زائران خود را آماده ظهور می‌کنند، گفت: وقتی کلمات معصومین(ع) را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که بنا بوده در چنین دورانی این اتفاقات رقم بخورد و زمینه را برای رها کردن انسان‌ها از سبک زندگی تحت سیطره غرب فراهم کند و فرصتی را برای تمرین سبک زندگی علوی، حسینی و مهدوی مهیا کند.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعینبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی قرارگاه مردمی قرآنی اربعین، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین در برنامه موکب رسانه‌ای فجر که شامگاه 10 شهریورماه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، با بیان اینکه امسال اربعین تجلیات قرآنی بیشتری دارد، اظهار کرد: دشمنان کاری کردند که اگر ما می‌خواستیم مراسم اربعین رنگ و بوی قرآنی بیشتری بگیرد نمی‌توانستیم به این صورت مردم را پای کار بیاوریم، اما دشمن دست روی نقطه حساسی گذاشت و سنگ بنایی برای ظهور و بروز قرآنی اربعین شد.

وی گفت: وقتی قرائن را کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم که اربعین اتفاق جدیدی نیست بلکه بیش از هزار سال پیش امام یازدهم ما زیارت اربعین را یکی از علائم پنج‌گانه مؤمن بیان می‌کند که نشان می‌دهد این یک برنامه بلندمدت بوده و رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س)، سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان این روز را می‌دیدند و پیش‌بینی این همایش عظیم و حماسه بزرگ را می‌کردند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین ادامه داد: در سده‌های گذشته هم انواع و اقسام موانع برای این مسیر پیش آمد ولی با جان‌فشانی‌ها و مرارت‌هایی که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) کشیدند امروز این میدان به دست ما افتاده و باید بتوانیم به‌خوبی از آن پاسداری و مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی عرصه‌ای برای کنشگری است و زائران خود را آماده ظهور می‌کنند، گفت: وقتی کلمات معصومین(ع) را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که بنا بوده در چنین دورانی این اتفاقات رقم بخورد و زمینه را برای رها کردن انسان‌ها از سبک زندگی تحت سیطره غرب فراهم کند و فرصتی را برای تمرین سبک زندگی علوی، حسینی و مهدوی مهیا کند.

حسینی با بیان اینکه زائران باید در برگشت به وطن خود سبک زندگی مهدوی را احیا کنند، افزود: در چنین عرصه‌ای که می‌خواهد تحول عظیمی را در سبک زندگی آخرالزمانی‌ها به‌وجود آورد مگر می‌شود قرآن حضور نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) فرمودند که قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نمی‌شوند تا زمانی که در قیامت به من وارد شوند، بیان کرد: اهل بیت(ع) تجلیان و معلمان قرآن هستند و ما نیز باید با تأسی به اباعبدالله(ع) و احتجاجات قرآنی سیدالشهدا(ع)، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با قرآن انس بیشتری پیدا کنیم.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین پیاده‌روی برای انجام برخی مناسک مانند حج و اربعین را از عبادات دانست و گفت: هر انسانی در این مسیر ایثار، فداکاری، صبر و بسیاری از ابتلائات را تجربه می‌کند و یک کلاس درس و دانشگاه بی‌مانند است که نصیب ما شده و اگر استفاده نکنیم یک فرصت طلایی را از دست داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha