جهاددانشگاهی در مسئله جوانی جمعیت در همدان ورود کند
کد خبر: 4166147
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

جهاددانشگاهی در مسئله جوانی جمعیت در همدان ورود کند

آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی گفت: در بحث جوانی جمعیت برنامه‌ریزی بیشتری در استان نیاز است و از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود در کنار سایر دستگاه‌ها نقش‌آفرین باشد.

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، در دومین روز از سفر رئیس جهاددانشگاهی به همدان، امروز، نهم شهریورماه، حسن مسلمی نائینی با آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در این دیدار به دستاوردهای مختلف جهاددانشگاهی در عرصه‌های فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی و اساتید که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد، در این نهاد با قوت بیشتری در حال پیگیری است.

آیت‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این دیدار تصریح کرد: جمعیت مسئله کشور است و استان ما نیاز به ورود جدی در این زمینه دارد، همدان از لحاظ مباحث جمعیتی در زمره استان‌های پیر کشور بوده و نرخ رشد جمعیت در آن پایین است.

امام جمعه همدان نیز با گرامیداشت یاد شهید کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: این مجاهد انقلابی با نیتی خالصانه زحمات زیادی کشید و نوع فعالیت‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جهاددانشگاهی مسئله‌شناس خوبی بوده و در شناخت مسائل خوب ورود کرده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: در درمان ناباروری در استان مشکلاتی وجود دارد که جهاددانشگاهی به خوبی مسئله را شناخته و ورود پیدا کرده است، در بحث جوانی جمعیت برنامه‌ریزی بیشتری در استان نیاز است و از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود در کنار سایر دستگاه‌ها نقش آفرین باشد. استان همدان ریشه‌های علمی و فرهنگی قوی دارد و باید رشد جمعیت آن بیشتر شود و به مدیریت علمی و تخصصی نیاز داریم تا گره‌ها راحت‌تر باز شود.

وی همچنین اعلام کرد: فعالیت‌های علمی جهاد در فضای انتزاعی نیست و فعالیت‌های علمی آن متناسب با نیازهاست، از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در عرصه اطلاع‌رسانی و توجه به قرآن تشکر می‌کنم، سند قرآنی استان نوشته شده ولی همچنان قرآن در مهجوریت است.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات ضرورت جامعه امروز است، اذهان از هم فاصله زیادی گرفته، به علت هجوم اطلاعات زیاد و تفاهم اجتماعی کم شده است، مناظرات علمی برکات زیادی برای جامعه به‌ویژه در جامعه دانشگاهی دارد و باید فضای گفت‌وگو ایجاد شود.

وی گفت: منطق اسلام و انقلاب آنقدر قوی است که می توان از آن دفاع کرد، تفاهم اجتماعی در دنیای امروز تضعیف شده و تقصیر فرد خاصی نیست و در دنیا رواج دارد که باید در این بخش برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام
captcha