مسئله آب و جمعیت، دغدغه‌ جدی کشور هستند
کد خبر: 4166137
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
احمد وحیدی:

مسئله آب و جمعیت، دغدغه‌ جدی کشور هستند

وزیر کشور با بیان اینکه با افزایش سالمندی شرایط سخت و دشواری را در آینده خواهیم داشت گفت: از این‌رو توجه به موضوع جمعیت یک اولویت اساسی برای کشور و استان سمنان است.

احمد وحیدی وزیر کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز، نهم شهریورماه در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب فدک شاهرود با بیان اینکه شاهرود شهرستانی مهم و با سابقه تاریخی و منطقه‌ای عالم‌خیز است، گفت: این منطقه فرهیختگان بسیاری را در سطح کشوری و بین‌المللی پرورانده و از این حیث بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی بسیار مهمی در شهرستان شاهرود در کنار سایر ظرفیت‌ها وجود دارد که در این راستا بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان و استفاده از آن در پیشبرد برنامه‌ها در سطوح ملی و استانی ضرورت دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای بررسی پروژه‌ها و کمبودهای اجرای طرح‌ها در نقاط مختلف کشور است، افزود: آب و جمعیت، دغدغه‌ جدی کشور است.

وحیدی افزود: ما همه پروژه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌ها را برای جمعیت اجرا می‌کنیم و اگر منطقه‌ای در کشور دچار سالمندی و پیری جمعیت شود، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده هولناکی در انتظار ما خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه استان سمنان از حیث جمعیت متأسفانه وضع خوبی ندارد، یادآور شد: یکی از کارهای بزرگی که در این استان باید به طور جدی در دستور کار انجام گیرد، رفع مشکل جمعیت است.

به گفته وی با کاهش جمعیت و افزایش سالمندی که سم مهلکی برای آینده کشور خواهد بود، شرایط سخت و دشواری را در آینده خواهیم داشت و از این‌رو توجه به موضوع جمعیت یک اولویت اساسی برای کشور و استان سمنان است.

وحیدی با بیان اینکه تأمین آب اولویت دیگری در کشور و استان سمنان است اظهار کرد: شهرستان شاهرود دارای معادن مهمی است که باید در دستور کار بهره‌برداری قرار گیرد؛ اما این بهره‌برداری باید با توجه به همه الزامات آن انجام شود.

انتهای پیام
captcha