تشکیل صندوق ضمانت زنان از اقدامات مطلوب دولت است
کد خبر: 4166003
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی:

تشکیل صندوق ضمانت زنان از اقدامات مطلوب دولت است

فهیمه زنگویی گفت: در جنگ اقتصادی فعلی، تصمیمات خوبی برای بانوان گرفته شده و صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار اقدام خوب دولت بود تا سرپرستان خانوارها درگیر ضامن بانکی برای وام‌های خود نباشند.

فهیمه زنگویی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، فهیمه زنگویی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی در سخنانی اظهار کرد: درخصوص دستاوردهای زنان کارهای عظیمی انجام شده و در این دولت دو مدل فعالیت «معیشت‌محور و فرهنگی» در حوزه بانوان در دستور کار است.
 
وی با بیان اینکه بهترین انتقام برای خون شهدای دولت، عملکرد مناسب دولت‌هاست به همین دلیل این هفته دولت‌ها و مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: مسئله اصلی کشور در حال حاضر  اقتصاد بوده و این مهم در رأس توجه دولت و حوزه زنان و بانوان هم بوده است، شاید از رسالت اصلی خانواده زنان ریاست جمهوری دور باشد، اما به‌دلیل وضعیت خاص کشور توجه به مسائل اقتصادی بر مسائل فرهنگی سایه افکنده است.
 
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: فرهنگ جدای از اقتصاد نیست و این دو در هم تنیده هستند؛ دولت گذشته فرهنگ را یا ندیدند و یا ضمیمه دیدند؛ در بحث اقتصاد شرایط فعلی ما حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر و زنان سرپرست خانوار است. در همین جنگ اقتصادی تصمیمات خوبی برای بانوان گرفته شده و صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار در این دولت تشکیل شد، به این صورت که زنان سرپرست خانوار درگیر ضامن بانکی برای وام‌های خود نباشند.
 
زنگویی با بیان اینکه به این صندوق طی دو مرحله حدود 50 و 60 میلیارد تومان تزریق شده است تا پشتوانه‌ای برای سرپرست خانوار در گرفتن تسهیلات باشد، ادامه داد: اعتبارات صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار هر سال قرار است افزایش یابد که یک قدم عملی و ماندگار است.
 
وی از تدوین طرح‌های کسب‌وکار پایدار خانواده‌محور خبر داد و گفت: برای این کسب‌وکار خانواده حضور دارد و تفاهم‌نامه‌های خوبی داشتیم و در استان با کمیته امداد دو طرح در این راستا اجرا شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین بیمه روستائیان و عشایر و معاونت دفتر بانوان ریاست جمهوری منعقد شده و طی آن در شهرهای زیر 20 هزار نفر بیمه تمام بانوان بالای 18 سال را در دستور کار داریم.
انتهای پیام
captcha