دانشگاهیان زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم آورند
کد خبر: 4165914
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس:

دانشگاهیان زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم آورند

سیدمحمد حسینی با تأکید بر اینکه از دانشگاهیان انتظار می‌رود به‌عنوان گروه مرجع با استدلال، منطق و پاسخ به شبهات زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم آورند، گفت: راهکار‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید توسط دانشگاهیان بررسی شده و ضمن احصای مشکلات به درمان آنها بپردازیم.

محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، سیدمحمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، روز گذشته، هفتم شهریورماه در جمع اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اردبیل که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد با اشاره به دستاورد‌های دولت مردمی در حوزه‌های مختلف، گفت: در این دولت بالغ بر ۶۰۰ هزار مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی صادر شده است.

وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده وضعیت بیکاری در کشور رو به کاهش است، افزود: در زمینه انضباط مالی نیز فعالیت‌های ارزشمندی در راستای شفافیت و کاهش تخلفات انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با اشاره به اقدامات دولت در خصوص خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی، تصریح کرد: در خصوص اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی نیز اقداماتی انجام شده و در همین راستا سیاست دولت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات آنها است.

وی توسعه صادرات غیرنفتی و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های خارجی را یادآور شد و گفت: رشد نقدینگی در کشور نیز از ۳۹ درصد به ۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده است که این مهم نقش تأثیرگذاری در کاهش تورم داشته است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی توجه دولت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یادآور شد و افزود: دولت اهمیت ویژه‌ای به امیدآفرینی و ایجاد نشاط در میان مردم قائل است.

وی عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و برقراری ارتباط با کشور‌های همسایه را از اقدامات مهم دولت عنوان و تصریح کرد: برنامه هفتم کشور نیز بر اساس مسئله محوری تنظیم شده است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تأکید بر اینکه از دانشگاهیان انتظار می‌رود به عنوان گروه مرجع با استدلال، منطق و پاسخ به شبهات زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم آورند، افزود: راهکار‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید توسط دانشگاهیان بررسی شده و ضمن احصای مشکلات به درمان آن‌ها بپردازیم.

وی همدلی و همگرایی در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: با تحقق این امر و مشارکت بالای مردم در انتخابات، جمهوری اسلامی ایران دست برتر را در مذاکرات و گفت‌وگو‌های بین‌المللی خواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس اظهار امیدواری کرد و افزود: با تداوم ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف ایران، مردم طعم شیرین خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بچشند.

 اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن بیان دستاورد‌های دولت مردمی در استان اردبیل، گفت: دولت در حوزه مسکن، آبرسانی، احداث بزرگراه فعالیت‌های گسترده‌ای در استان اردبیل انجام داده است. همچنین در پروژه مهم راه آهن که مطالبه چندین ساله مردم استان اردبیل بود، همت دولت مردمی باعث شد پروژه‌ای که در ۱۸ سال گذشته ۷۰ درصد پیشرفت داشته باشد، در دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی آن از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد برسد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: دانشگاه محقق اردبیلی از بدو تأسیس خود در سال ۱۳۵۷، ۵ نفر دانشجوی خارجی داشته اما با همراهی مسئولان ملی و استانی طی یک سال گذشته بیش از یک هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده اند که این امر همزمان با انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو محقق شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به افتتاح یک بلوک خوابگاه متاهلی و آزمایشگاه سازه و شبیه‌سازی زلزله همزمان با هفته دولت سال‌جاری در این دانشگاه، افزود: همچنین کلنگ احداث ۴ بلوک خوابگاه متاهلی ۵۶ واحدی و یک بلوک خوابگاه ۳۳ واحدی دختران خیرساز طی هفته گذشته به زمین زده شد.

وی با اشاره به تدابیر وزارت علوم در خصوص حل مشکل مسکن دانشگاهیان، بحث حذف مالیات پلکانی را مطالبه اصلی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مطرح کرد.

انتهای پیام
captcha