تبدیل سیره عملی شهدا به مکتوب علمی کاری مستمر می‌طلبد
کد خبر: 4165671
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه:

تبدیل سیره عملی شهدا به مکتوب علمی کاری مستمر می‌طلبد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تبدیل سیره عملی شهدا به مکتوب علمی کاری مستمر می‌طلبد و کاری یک ساله و دو ساله نیست، گفت: اگر کسی برای شهدا کاری انجام می‌دهد، نباید منتی بر شهدا بگذارد؛ درواقع این توفیقی است که از سوی شهدا نصیبش شده و شهدا وی را در این مسیر همراهی کرده‌اند.

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شامگاه ششم شهریورماه در دیدار اعضای دبیرخانه اولین همایش ملی کنگره هشت هزار شهید استان همدان که در تهران انجام شد، ضمن تقدیر از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: اینکه انسان بتواند قدمی در فرهنگ‌سازی شهید و شهادت بردارد یک توفیق از سوی شهداست و اگر شهدا عنایت نکنند این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره هشت هزار شهید همدان و برگزاری آن به‌صورت علمی یک عنایت از سوی شهداست، افزود: قرآن از شهدا به‌عنوان «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» نام می‌برد. مرگ به تعبیر قرآن وفات و انتقال از دنیایی به دنیای دیگر است، حیات برزخی یک حیات زنده است، اما شهدا با مابقی رفتگان یک تفاوت دارند و آن این است که شهدا بر این دنیا نیز نظارت دارند. به‌طور نمونه، ما اگر خیراتی برای اموات خود می‌دهیم ثواب آن خیر به اموات می‌رسد و اموات متوجه آن می‌شوند، اما شهدا طلب بشارت می‌کنند و در واقع رزقشان به اهل دنیا می‌رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن گفت: امروز بعد از 44 سال اگر بخواهیم یک تبیین دقیق داشته باشیم که چه چیزی انقلاب اسلامی را با همه توطئه‌ها نگه داشته باشد، علاوه بر رهبری راهبردی امام راحل، حضور اثربخش شهداست. بنابراین، اگر کسی برای شهدا کاری انجام می‌دهد، نباید منتی بر شهدا بگذارد؛ درواقع این توفیقی است که از سوی شهدا نصیبش شده و شهدا وی را در این مسیر همراهی کرده‌اند. تبدیل سیره عملی شهدا به مکتوب علمی کاری مستمر می‌طلبد و کاری یک ساله و دو ساله نیست بلکه باید مستمر باشد.

خسروپناه در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در مراکز علمی و دانشگاهی اظهار کرد: نگاه‌ها باید بدون غرض و با هدف عدالت آموزشی باشد و ما تلاشمان این است که با مجلس هماهنگ باشیم، حاکمیت دوگانه در جامعه برای مردم ضرر دارد، ما باید یک حرف واحد بزنیم که باعث وحدت و رفع مشکلات نشود و امروز آموزش و  پرورش ما نیازمند حمایت است، اگر آموزش و پرورش اصلاح بشود دانشگاه هم اصلاح می‌شود.

یادآور می‌شود، در این دیدار علی‌حسین مظاهری، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان ضمن معرفی مسئولان کمیته داوری، کمیته علمی، کمیته اجرایی و کمیته تبلیغات به ارائه گزارش مختصری از اقدامات این کمیته‌ها  و فعالیت‌های انجام‌شده توسط دبیرخانه اولین همایش علمی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان پرداخت.

انتهای پیام
captcha