فعالیت ۲۷۷ کانون فرهنگی مساجد در سمنان
کد خبر: 4165078
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

فعالیت ۲۷۷ کانون فرهنگی مساجد در سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از عضویت ۲۵ هزار و ۱۰۵ نفر در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: ۲۷۷ کانون فرهنگی مساجد در سمنان مشغول به فعالیت هستند.

فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، امروز، چهارم شهریورماه با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر در حوزه فرهنگ و هنر گفت: تعداد اشتغال ایجاد شده خانگی در بخش هنر از ۳۲ نفر در سال ۹۹ به ۸۲ نفر در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که نشان از رشد ۲۵۶ درصدی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد نیز از ۲۵۷ باب در سال ۹۹ به ۲۷۷ باب در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که ۱۱ درصدی رشد داشته است، اظهار کرد: ۲۵ هزار و ۱۰۵ نفر در این کانون‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان اینکه گرمسار ۲۲ کانون، آرادان ۱۴ کانون، سرخه ۱۴ کانون، سمنان ۵۴ کانون، مهدیشهر ۲۷ کانون، دامغان ۵۶ کانون، شاهرود ۷۹ کانون و میامی ۱۶ کانون فرهنگی مساجد دارد، یادآور شد:  فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در زمره اقدامات این کانون‌هاست.

فلاح ادامه داد: تعداد فعالان قرآنی بیمه شده استان نیز با ۸۵ درصد افزایش از ۷۰ نفر در سال ۹۹ به ۱۳۰ نفر در سال جاری رشد داشته است، افزود: تعداد انتشارات استان نیز از ۴۰ باب به ۴۸ باب افزایش یافته که نشان از رشد ۲۰ درصدی می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان اینکه تعداد مجوزهای پایگاه‌های خبری استان طی دولت سیزدهم با رشد ۱۰۰ درصدی از 10 مورد به ۲۰ مورد افزایش یافته است، یادآور شد: ۱۰۰ آموزشگاه هنری در استان وجود داشته که امروز این شاخص به ۱۲۸ آموزشگاه افزایش یافته است.

به گفته وی آموزش رایگان هنر برای همه برای اولین بار در استان طی دولت سیزدهم انجام شد که براساس ۳۰ کلاس تخصصی در دو سال اخیر با حضور ۷۸۵ هنرجو در مناطق محروم استان سمنان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha