هفته دولت فرصت مناسبی برای امیدافزایی در جامعه است
کد خبر: 4164852
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
فرماندار زبرخان:

هفته دولت فرصت مناسبی برای امیدافزایی در جامعه است

فرماندار زبرخان گفت: هفته دولت امسال فرصت بسیار مناسبی برای امیدافزایی در جامعه و تبیین دستاوردهای نظام و دولت است.

هفته دولتمحمد عین‌القضات، فرماندار زبرخان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: تبیین خدمات و دستاوردهای دولت از مهم‌ترین وظایفی است که برعهده خدمتگزاران مردم قرار دارد و هفته دولت فرصت مناسبی برای امیدافزایی در جامعه و تبیین دستاوردهای نظام و دولت به خصوص در شهرستان‌هاست.

فرماندار زبرخان با اشاره به حضور مستمر در بین مردم با برگزاری ۲۱ برنامه رسمی گردشی در سطح شهرستان با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای رفع مشکلات روستاها و برگزاری ۳۲ یادواره شهدا و بیش از ۲۰۰ مورد سرکشی و تجلیل از خانواده معزز شهدا، افزود: با اقداماتی نظیر دستگیری و برخورد قاطع و بی‌سابقه با مجرمان حرفه‌ای، جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و اجرای قاطع احکام قضایی، افزایش کشفیات مواد مخدر، کاهش سرقت و افزایش کشفیات اموال مسروقه سطح امنیت شهرستان افزایش یافته است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به بیش از ۶ میلیون زائر و گردشگر در شهرستان بیان کرد: دیدار چهره به چهره مدیران شهرستان و مردم با برگزاری بیش از ۱۰۰ میز خدمت از جمله اقدامات صورت گرفته طی مدت یک‌سال گذشته است.

فرماندار زبرخان در ادامه از ایجاد بیش از ۱۲۰۰ شغل خالص در شهرستان زبرخان طی یک‌سال اخیر و کسب رتبه نخست در سامانه رصد خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و صنعت از مهم‌ترین دستاوردها بوده است.

وی همچنین از صادرات محصولات این شهرستان به ۱۷ کشور دنیا طی یک‌سال گذشته به ارزش بیش از ۱۶۵ میلیون دلار خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از 21 واحد صنعتی راکد و نیمه‌فعال در شهرستان احیاء شده است.

فرماندار زبرخان با اشاره به رونق و توسعه مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره تصریح کرد: طی یک‌سال اخیر خرید تضمینی ۶۵۰۰ تن گندم و عملیات روکش و بهسازی بیش از ۳۰ کیلومتر آسفالت جاده‌ای با اعتباری بالغ‌ بر ۶۵۰ میلیون ریال انجام شده است. صرفه‌جویی بیش از ۲۸ لیتر بر ثانیه در مصرف آب کشاورزی با اجرای لوله‌گذاری به طول ۱۴ کیلومتر و اصلاح و توسعه هشت کیلومتر شبکه آب شرب با اعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بوده است.

عین‌القضات با اشاره به گازرسانی به تمام نقاط جمعیتی و صنعتی شهرستان زبرخان با اعتباری بالغ‌ بر ۱۵۰ میلیارد ریال، بیان کرد: در بحران گاز سال گذشته با صرفه‌جویی میانگین روزانه ۱۸۰ هزار مترمکعب (۲۰ درصد صرفه‌جویی کل استان) کسب رتبه نخست در میزان صرفه‌جویی مصرف گاز در خراسان رضوی به این شهرستان اختصاص یافت.

اجرای بیش از ۱۸۷ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری و روستایی

وی در ادامه از اجرای بیش از ۱۸۷ هزار مترمربع آسفالت معابر شهری و روستایی با اعتباری بالغ‌بر ۶۵۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: طی یک‌سال اخیر توسعه و اصلاح بیش از ۱۷ کیلومتر شبکه توزیع و تجهیزات برق با اعتباری بالغ‌ بر ۴۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

رئیس ستاد هفته دولت زبرخان با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته برای ۳۷۶۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن تأمین زمین صورت گرفته است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته این شهرستان موفق به کسب رتبه نخست در صدور پروانه ساخت نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شد.

وی گفت: تأمین زمین و تکمیل مطالعات و جذب اعتبارات بیمارستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زبرخان، ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان زبرخان از (سطح ۱ به ۲) با راه‌اندازی کلینیک تخصصی، راه‌اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی و مرکز تصویربرداری با تعرفه دولتی از جمله توفیقات بخش بهداشت و درمان بوده است.

عین‌القضات همچنین با اشاره به استقرار اورژانس اجتماعی در شهرستان زبرخان گفت: افزایش بهره‌وری سیستم آموزشی بدون هزینه مازاد با سازمان‌دهی نیروی انسانی و در نتیجه عدم وجود کلاس بدون معلم در شهرستان از دیگر دستاوردها بوده است. افتتاح و تجهیز ۱۵ خانه ورزش روستایی در شهرستان زبرخان، صدور بیش از ۲۰۰ سند تک برگ و کسب رتبه نخست اسناد رسمی در خراسان رضوی از دیگر اقدامات است.

وی از استقلال و استقرار ۹ اداره جدید التأسیس در شهرستان زبرخان خبر داد و افزود: صنعت، معدن و تجارت، بنیاد مسکن، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، ناحیه مقاومت بسیج، راه و شهرسازی، کتابخانه‌های عمومی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جمله این ادارات است.

عین‌القضات در ادامه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۸ پروژه به‌مناسبت هفته دولت در زبرخان خبر داد و اظهار کرد: در هفته دولت ۶۸ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۴۳۰ میلیارد تومان در مناطق شهری و روستایی زبرخان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و بیشتر پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد در حوزه زیرساختی و اقتصادی است.

وی با تأکید بر اینکه ما همچنان در حوزه آب‌رسانی نیاز به توسعه شبکه داریم، بیان کرد: با وجود اعتبارات نسبتاً زیادی که تاکنون جذب کرده‌ایم، اما هنوز نیاز به اعتبارات گسترده‌ای در تکمیل زیرساخت‌های موجود در توسعه شبکه توزیع برق داریم. افتتاح متمرکز پروژه‌های آب و فاضلاب در محل مخزن آب شرب روستای اردوِغش، افتتاح ساختمان شورای اسلامی شهر خور، افتتاح مسکن مددجویی کمیته امداد و افتتاح سالن آموزشی اداره ورزش و جوانان از جمله مواردی هستند که به‌مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

فرماندار زبرخان گفت: افتتاح ساختمان بنیاد مسکن زبرخان، افتتاح دامداری ۱۵۰ رأسی روستای سعیدآباد و افتتاح متمرکز پروژه‌های شرکت توزیع برق شهر قدمگاه از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد. افتتاح متمرکز پروژه‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جاده گردشگری درود_ گرینه، افتتاح متمرکز پروژه‌های آسفالت معابر روستایی بخش مرکزی روستای باغشن، افتتاح پروژه گازرسانی صنایع جنوب محور مواصلاتی زبرخان_ مشهد (محدوده خور_ قدمگاه) و افتتاح خط تولید نوار تیپ آبیاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی خیام از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

قدمگاه مرکز شهرستان زبرخان در ۱۱۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع شده است.

انتهای پیام
captcha