بهره‌مندی بیش از یک هزار گلستانی از تسهیلات وام خوداشتغالی
کد خبر: 4164028
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
فرماندار گرگان:

بهره‌مندی بیش از یک هزار گلستانی از تسهیلات وام خوداشتغالی

فرماندار گرگان با اشاره به رتبه اول اشتغال گرگان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها گفت: با استفاده از تحصیلات تبصره 16 تحصیلات مشاغل خانگی، تحصیلات خوداشتغالی و... طبق آمار اداره کار برای یک هزار و هشتصد و بیست نفر اشتغال فراهم شده و این وام خود اشتغالی از سال قبل از 10 میلیارد تومان به 55 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

نادری فرماندار گرگاناسماعیل نادری، فرماندار گرگان در گفت وگو با ایکنا از گلستان گفت: جهادتبیین، رسالت اصلی رسانه بوده که با انتشار فعالیت‌های انجام شده در میان آحاد جامعه امیدواری را به جامعه تزریق کرده و به مطالبه‌گری مشکلات مردمی بپردازند.

فرماندار گرگان با اشاره به فعالیت‌های دانش بنیان صورت گرفته در جهاددانشگاهی، بیان کرد: اقتصاد مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصادی مسئله محور بوده که با اتکا و اعتماد به جوانان و جوامع دانشگاهی و ظرفیت‌های موجود در ایران، می‌توان آن‌ها را حل کرد.

نادری صف‌های طولانی نانوایی و بحث آرد و نان را یکی دیگر از معضلات مردم در ماه‌های اخیر دانست و اظهار کرد: زحمات شبانه‌روزی و حضور میدانی مسئولان اجرایی در منطقه سبب شناخت سریع آسیب‌ها شده، لذا نظارت بر توزیع آرد و پخت نان و برخورد قاطعانه با نانوایی‌های متخلف از قاچاق در این حوزه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به رتبه اول اشتغال گرگان در مقایسه با بقیه شهرستان‌ها گفت: با استفاده از تحصیلات تبصره 16 (تحصیلات مشاغل خانگی، تحصیلات خوداشتغالی و... ) به حدود 500 نفر مبلغ 26میلیارد تومان تحصیلات در اختیار آن‌ها قرار گرفته و طبق آمار اداره کار برای یک هزار و هشتصد و بیست نفر اشتغال فراهم شده و این وام از سال قبل از 10 میلیارد تومان به 55 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه با رعایت دو شرط، طرح‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود، ادامه داد: پانصدو بیست و هشت میلیارد تومان برای 7 طرح که در شورای استان برای سرمایه گذاری مصوب در نظر گرفته شده تا سرمایه‌گذاران با رعایت دو شرط استفاده از افراد بومی و سرمایه‌گذاری مجدد در گرگان به توسعه بپردازند.

نادری ضمن تأکید بر کاهش مصرف آب، قطعی آب را یک مشکل اساسی بیان کرد و افزود: گلستان در سال جاری جزء 5 استان خشکسالی قرار گرفته، لذا با اختصاص 29 میلیارد و پانصد میلیون تومان و افزودن ده حلقه چاه جدید به مدار و اصلاح ایستگاه پمپاژ مخزن و افتتاح سه مخزن در گلشهر، قلعه‌حسن و سیاهتلو در دهه فجر از جمله اهداف کوتاه مدت برای حل مشکل آب بوده و احداث سد شصت‌کلاه و سد نرماب و شیرین‌سازی آب دریا را به عنوان اهداف بلند مدت مطرح کرد.

وی عدم مدیریت یکپارچه در دانشگاه‌ها را بزرگترین مشکل خوابگاه‌های دانشجویی دانست و گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برخی دانشگاه‌ها با داشتن فضای بزرگ با کمبود دانشجو مواجهه هستند، لذا می‌توان ظرفیت‌ سایر دانشگاه‌ها را در اولویت داده و با استفاده از مکان‌های استیجاری و احداث خوابگاه به حل این مشکل بپردازیم.

انتهای پیام
captcha