مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4163936
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در کرمان برگزار شد

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمان خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش آوایی و معارفی برگزار شد و منتخبین هر رشته در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند.

قرآنبه گزارش ایکنا از کرمان، مختار یعقوبی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمان خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش رشته‌های آوایی و معارفی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مسابقات بخش آوایی تیرماه امسال برگزار شد و امروز نیز مسابقات رشته‌های معارفی برگزار می‌شود، اظهار کرد: رشته‌های بخش معارفی مسابقات شامل ۴ رشته معارف قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و همچنین ترجمه سوره یاسین و الرحمن است.

یعقوبی تصریح کرد: مجموع کل ثبت نامی‌ها در رشته معارفی در استان کرمان ۸۹۰ نفر بود که در ۱۶ حوزه امتحانی به رقابت پرداختند. بیشترین تعداد شرکت کنندگان این رشته‌ها از شهر کرمان و شهداد بودند که نفرات اول تا سوم هر رشته توسط ادارات اوقاف شهرستان‌ها تجلیل شده و منتخبین به مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف راه پیدا می‌کنند.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در پایان از برگزاری مرحله استانی بخش آوایی مسابقات قرآنی در ۲۱ و ۲۲ شهریورماه امسال خبر داد و گفت: منتخبین مرحله شهرستانی بخش معارفی نیز مهرماه امسال در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha