۵۰ موکب لرستان در عراق برپا می‌شود
کد خبر: 4163800
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

۵۰ موکب لرستان در عراق برپا می‌شود

دبیر ستاد اربعین لرستان از برپایی ۵۰ موکب لرستان در کربلا، نجف و سامرا برای اسکان و پذیرایی زوار اربعین خبر داد.

علی جهانی، د بیر ستاد اربعین استان لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، علی جهانی، دبیر ستاد اربعین استان لرستان عصر امروز، ۲۹ مردادماه در یک گفت‌وگوی خبری که از شبکه افلاک پخش شد، گفت: موکب‌های استان لرستان ظرفیت اسکان حدود ۴۵ هزار نفر را دارد که از این تعداد ۱۵ هزار نفر در نجف اشرف، ۲۰ هزار در کربلای معلی و ۱۰ هزار نفر در موکب‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۸۰ هزار وعده غذای گرم در موکب‌های لرستان شامل ۲۰ هزار وعده در نجف، ۳۰ هزار وعده در کربلا و ۳۰ هزار وعده در استان طبخ و توزیع می‌شود.

دبیر ستاد اربعین لرستان با اشاره به خدمت‌رسانی ۳ هزار خادم در مواکب استان لرستان، گفت: ۱۵۶ موکب در ستاد اربعین لرستان تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۱۰۲ موکب پروانه فعالیت صادر شده‌ است.

جهانی افزود: ۵۴ موکب در لرستان، ۳ موکب در مرز مهران و ۵۰ موکب در کشور عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۳۸ موکب در کربلای معلی، ۱۰ موکب در نجف اشرف و یک موکب در سامرا مستقر است، همچنین یک موکب در کرکوک عراق برای خدمت‌رسانی به زائرانی که از مرز آذربایجان وارد می‌شوند، فعالیت می‌کند.
انتهای پیام
captcha