اولین مرکز «نفس» در لرستان آغاز به کار کرد
کد خبر: 4163669
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

اولین مرکز «نفس» در لرستان آغاز به کار کرد

مسئول برنامه جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز فعالیت اولین مرکز «نفس» با هدف نجات فرزندان سقط در این استان خبر داد.

عتی، مسئول برنامه جوانی جمعیت لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، لیلا شریعتی، مسئول برنامه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۲۸ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف کنترل و کاهش سقط غیرقانونی و حمایت خانواده‌ها و در راستای نجات جان فرزندان در معرض سقط، اولین مرکز «نفس» در لرستان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تأمین نیروی انسانی این مرکز افزود: در این مرکز یک نفر کارشناس مامایی و یک نفر روانشناس مشغول به کار شده‌اند.

دبیر برنامه جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: افراد در معرض خطر از طریق خانه‌ها و پایگاه‌های سلامت شناسایی شده و به مرکز نفس ارجاع داده می‌شوند. در این مرکز روزانه آمار و اطلاعات افراد جهت رصد و پیگیری به مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ارسال خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه هدف ما در این مرکز شناسایی مشکلات خانواده‌های متقاضی سقط جنین و تلاش برای رفع آن است، گفت: مرکز نفس ابتدا در بیمارستان عسلیان شهرستان خرم‌آباد راه‌اندازی شده است و به‌زودی در شهرستان‌های استان نیز با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha