راه‌اندازی 5 کتابخانه سیار در فارس
کد خبر: 4163536
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

راه‌اندازی 5 کتابخانه سیار در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه با حمایت‌های استاندار فارس ایجاد کتابخانه‌های سیار در استان قوت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر سه کتابخانه سیار در استان فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال دو کتابخانه دیگر نیز به مجموعه اضافه شود.

محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، ۲۸ مرداد در نشست امضای تفاهم‌نامه سه جانبه در خصوص توسعه خدمات کتابخوانی به جامعه عشایری، به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه عشایر و مناطق کم برخوردار روستایی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی در حوزه ایجاد زیرساخت کتابخانه‌ای در مناطق عشایر به همت کتابخانه‌ها صورت گرفته است، اما مهم‌ترین نکته در این مسیر استمرار برنامه‌ها برای عشایر است.

وی، بهترین نوع ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مناطق عشایر را ایجاد کتابخانه‌های سیار دانست و تأکید کرد: از اداره‌کل امور عشایر و اداره آموزش و پرورش عشایری انتظار داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای ایجاد کتابخانه سیار در مناطق عشایری همکاری کنند تا بتوانیم کتابخانه‌های سیار را در استان گسترش دهیم. این تفاهم‌نامه می‌تواند مبنایی باشد تا در این حوزه گام‌های بیشتری برداریم.

فیروزی با بیان اینکه با حمایت‌های استاندار فارس ایجاد کتابخانه‌های سیار در استان قوت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر سه کتابخانه سیار در استان فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال دو کتابخانه دیگر نیز به مجموعه اضافه شود.

وی همچنین از راه‌اندازی طرح سفیر کتاب در استان یاد کرد و گفت: پیش از این طرح سفیر کتاب ویژه عشایر برگزار شد و معلمان به عنوان سفیر، کتاب‌ها را به مناطق عشایری و مدارس شبانه روزی می‌بردند که این طرح با استقبال مواجه شد. در حال حاضر طرح اردوی فرهنگی برای ارائه خدمات کتابخوانی به مناطق عشایری برنامه ریزی شده که به زودی اولین نشست آن در منطقه عشایرنشین آباده برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش،‌ در این نشست که به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر استان فارس و میثم رضازاده، مدیر اداره آموزش و پرورش عشایر فارس و با موضوع بررسی برنامه‌های همکاری در زمینه ترویج و توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در میان عشایر برگزار شد، تفاهم نامه سه جانبه‌ای برای ارائه خدمات تخصصی کتاب وکتابخوانی به جامعه عشایر فارس به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha