۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد فارس فعال هستند
کد خبر: 4160651
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد فارس فعال هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس گفت: هم اکنون ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد فارس فعال هستند که نقش موثری در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس امروز،‌ ۱۵ مرداد در نشست خبری مدیران پاسخگو با بیان اینکه برای جذب و تثبیت حضور نونهالان، نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد، مدیران شورای فرهنگی و کارگزاران مساجد آموزش می‌بینند، به خبرنگاران گفت: صد تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی در مساجد و حسینیه‌ها با دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی امضا شده است.
 
مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد فارس افزود: هم اکنون ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد فارس فعال هستند که نقش موثری در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد دارد همچنین به منظور نشاط بخشی به فضای مساجد تفاهم نامه‌ای با اداره‌کل ورزش و جوانان امضا شده و قرار است مسابقات ورزشی بچه‌های مسجدی در ۱۸۰ محله شیراز برگزار شود.
 
امیدی گفت: شیراز ۴۰۰ مسجد دارد که از این شمار ۵۰ مسجد با شاخصه‌هایی مانند برخورداری از گروه‌های تربیتی، دوستدار خانواده، محل بازی و نگهداری کودک، کتابخانه، امام جماعت و دیگر امکانات فعال ارزیابی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در سطح شهر شیراز ۸۰ مسجد «خاموش» وجود دارد که با وجود باز بودن در آن اما به دلیل کمبود روحانی و دیگر امکانات، فعالیت ندارد،‌ تصریح کرد: حدود ۳۰۰ مسجد تراز و فعال در سطح فارس وجود دارد که ۱۰ مسجد الگو روز ۳۰ مردادماه در آیین گرامیداشت روز جهانی مسجد معرفی و تجلیل می‌شوند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس هم چنین با بیان اینکه امسال تاکنون ۲۰ مسجد در این استان کلنگ‌زنی شده است، گفت: در حال آماده کردن نقشه جامعی از مساجد فارس هستیم که تا پایان سال تکمیل می‌شود و برای برنامه‌ریزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
امیدی با یادآوری اینکه استان فارس نزدیک به پنج هزار مسجد و حسینه دارد، گفت: تاکنون ۳۰۰ خانه عالم در استان ساخته و بهره‌برداری شده که بیشتر در روستاها است. شیراز هم ۷۰ خانه عالم دارد که در بسیاری از موارد نیز استانداردهای کافی را ندارد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار شده سالانه چهار خانه عالم در مناطق ۱۲گانه شیراز ساخته شود که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به آن تخصیص یافته است.
 
در این نشست پوستر پویش «رواق کتاب» برای معرفی کتاب در مساجد فارس، با هدف همکاری هرچه بیشتر کتابخانه های عمومی و مساجد رونمایی و فراخوان شد.
 
محمدحسین فیروزی،‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این ارتباط به خبرنگاران گفت: پویش رواق کتاب در سه رده سنی، کودک (هفت تا ۱۲)، نوجوان (۱۲ تا ۱۸) و جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ شهریور و همزمان با اربعین حسینی کتاب مورد علاقه خود را از نزدیکترین کتابخانه عمومی استان به امانت گرفته و با معرفی کتاب در بین نمازگزاران مسجد، ویدئو آن را برای شرکت در این جشنواره به سامانه مسابقات الکترونیکی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس samakpl.ir ارسال کنند.
 
فیروزی با بیان اینکه این پویش علاوه بر جذب کودکان، جوانان و نوجوان به مسجد زمینه رشد فرهنگ کتابخوانی نیز می‌شود، اضافه کرد: تابستان امسال ۱۴هزار برنامه فرهنگی برای اجرا در کتابخانه‌های عمومی فارس برنامه‌ریزی و اجرایی شد که تاثیر آن در میزان عضویت و امانت کتاب از این کتابخانه‌ها محسوس است.
انتهای پیام
captcha