اجرای برنامه‌های دهه بصیرت و مقاومت با رویکرد «جهاد تبیین» در فارس
کد خبر: 4109896
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

اجرای برنامه‌های دهه بصیرت و مقاومت با رویکرد «جهاد تبیین» در فارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به تقارن هفته بصیرت و دهه مقاومت، از اجرای برنامه‌های متنوعی بدین مناسبت با رویکرد جهاد تبیین در تمام نقاط استان فارس خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‎الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس امروز، 5 دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به بزرگداشت ایام‌الله نهم دی ماه اشاره کرد و گفت: بعد از فتنه سال ۸۸ دشمنان به دنبال بهانه‌ای برای فشار بر نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که با ایجاد و تشدید تحریم‌ها در کنار آسیب به اموال عمومی در فتنه، آثار زیان‌باری را برای مردم ما به وجود آوردند.

وی، یکی از دلایل ایجاد حادثه ۹ دی‌ماه را حضور مردم دانست و تأکید کرد: ملت ما در نهم دی‌ماه در مقابل نقشه‌های شوم دشمن بصیرت به خرج دادند و ایمان دینی همه مردم را بسیج کرد تا سختی‌ها به آسانی تبدیل شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند که حادثه بزرگ نهم دی‌ماه شبیه حوادث اولیه انقلاب بود بنابراین باید حفظ شود و آن را گرامی داشت.

ملک‌مکان با بیان اینکه بعد از سال ۱۳۸۸ مردم ما هرساله به یاد حادثه نهم دی به میدان آمده و با تشکیل تجمع و راهپیمایی بصیرت خود را نشان می‌دهند، گفت: امسال در هفته بصیرت که از دوم تا نهم دی‌ماه که با دهه مقاومت و ایام سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همزمان است، برنامه‌های متعدد و متنوعی در راستای «جهاد تبیین» برنامه‌ریزی شده است.

اجرای برنامه‌های هفته بصیرت در 500 مسجد فارس

وی تصریح کرد: طی این ایام در دانشگاه‌های استان فارس کرسی‌های آزاداندیشی و در ۵۰۰ مسجد فعال استان برنامه هفته بصیرت با رویکرد تبیین مسائل مرتبط با فتنه و بررسی ابعاد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور برپا می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه فتنه‌ها و عوارض آن برای نظام و تبیین ابعاد مختلف آن در دستور کار است، اضافه کرد: با توجه به تقارن ۹ دی‌ماه و روز جمعه، برنامه راهپیمایی و تجمع در ۸۰ شهر استان فارس قبل از نماز جمعه برگزار می‌شود و اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه پایان بخش این برنامه‌ها خواهد بود.

ملک‌مکان، جزئیات برپایی تجمع در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: تجمع گرامیداشت روز بصیرت شهر شیراز روز جمعه، ۹ دی‌ماه ساعت ۱۰ صبح در بست شهید دستغیب(ره) با سخنرانی سردار سپهر، جانشین فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح و حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و شهری برگزار خواهد شد.

وی، ضرورت حضور اقشار مختلف مردم را در تجمع ۹ دی‌ماه امسال با توجه به اغتشاشات اخیر را بیشتر دانست و از تمامی شهروندان استان فارسی برای حضور پرشور دعوت کرد.

اعلام برنامه تشییع شهدا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه سخنان خود به جزئیات تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس نیز اشاره‌ای کرد و گفت: ۸ شهدای گمنام و ۲ شهید با نام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در روز سه‌شنبه، ششم دی ماه ۹ صبح در شهر شیراز از میدان ارم، بلوار دانشجو به سمت میدان نمازی و بلوار زند به سمت میدان امام حسین(ع) بر دستان شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) تشییع خواهند شد.

ملک‌مکان، امنیت و آسایش امروز جامعه را مرهون شهدا دانست و ادامه داد: ۴ شهید گمنام در استانداری فارس، اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، مجتمع صدرا شیمی متعلق به وزارت دفاع و مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خاک سپرده می‌شوند و پیکر مطهر مابقی شهدا بعد از تشییع در شیراز به شهرهای جویم، مرودشت، خاوران، خرامه و قادرآباد جهت تدفین انتقال داده خواهند شد.

تهیه و انتشار محتوا دیجیتال با رویکرد جهاد تبیین برای دانش‌آموزان استان فارسی در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، سیاسی و... توسط ادارات فرهنگی و برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های متنوع در کنار تجمعات ۹ دی‌ماه از دیگر برنامه‌هایی که رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بدان‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha